Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99004
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості розробки стратегії просування онлайн-магазину в умовах цифрової трансформації суспільства
Other Titles Development of an online store promotion strategy in the conditions of digital transformation of society
Authors Pokhylko, Svitlana Vasylivna  
Yeremenko, Anna Yuriivna  
Тиченко, Т.С.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5739-2795
http://orcid.org/0000-0002-1599-1324
Keywords Social Media Marketing
електронна комерція
просування
цифрова економіка
цифрова трансформація бізнесу
онлайн-магазини
e-commerce
promotion
digital economy
digital business transformation
online stores
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99004
Publisher Національний університет «Одеська політехніка»
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation ПОХИЛЬКО, Світлана Василівна; ЄРЕМЕНКО, Анна Юріївна; ТИЧЕНКО, Тетяна Сергіївна. Особливості розробки стратегії просування онлайн-магазину в умовах цифрової трансформації суспільства. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 7, n. 3, p. 144-155, вер. 2023.
Abstract Стаття присвячена дослідженню теоретичних аспектів та практичної імплементації процесів розробки стратегії просування бізнесів в умовах розвитку електронної комерції та цифрової трансформації. У статті проаналізовано широке коло інструментів та платформи, які використовуються для розробки маркетингових стратегій. Наведено приклад актуального онлайн-бізнесу, для якого було визначено цільову аудиторію за допомогою методу «5W» М. Шеррингтона, використано SWOT-аналіз та метод SMART для подальшого формування стратегій розвитку. Доведено, що використання Social Media Marketing є корисним для підвищення життєздатності бізнесу, його розвитку та максимізації прибутку.
The aim of the article. The purpose of the article is to investigate the relevance of the problem of developing strategies for the promotion of online businesses, to conduct a bibliographic analysis for a better understanding of this topic, to justify the feasibility of using Social Media Marketing in the context of the digital transformation of Ukrainian businesses. Analyses results. The application of Social Media Marketing (SMM) affects the efficiency of the business, maximizing profits, attracting new customers, and promoting the business itself. It also plays a significant role in the evolution of the digital economy and digital transformation. Thus, it is important to analyze and study this essential tool in detail, as well as the peculiarities of its formation and use in various campaigns, start-ups, and new businesses. At the moment, only a limited number of scholars are focused on thinking about and researching the development of online business promotion strategies. However, based on the needs of today's digital society, the number of scientific papers is growing every year. Therefore, the issue of evaluation of Social networking growth and the use of SMM in business activities becomes all the more crucial. The authors have traced in the paper an accelerating trend of SMM research in Ukraine and all over the world, employing the method of bibliographic analysis. The article details several methods of promotion via the Internet and focuses on the features of promotion through social networks. A detailed implementation of promotion through social networks has been provided in the research on the example of developing a promoting strategy for the online store of men's accessories "SKILL". Conclusions and directions for further research. The researchers applied the method of "5W" by M. Sherrington to determine the segments of the target audience of the online store "SKILL". The paper has detected that understanding the target audience helps to gain a competitive advantage in the market through properly targeted marketing efforts. The authors implemented a SWOT analysis to identify weaknesses and strengths, as well as opportunities and threats of the issue. The identification of the major problems, which were affecting the online store's progress, gave impetus to the implementation of SMM promotion tools. These tools proved to be efficient, resulting in a sales increase, they established the brand's reputation and did the brand's promotion in general. By examining the development and implementation of the promoting strategy, the article revealed that it is appropriate to use that for companies and online stores, and hence advisable.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Pokhylko_Yeremenko_Social_Media_Marketing.pdf 1.28 MB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.