Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99175
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Дослідження ролі маркетингових стратегій у забезпеченні ефективності медичних установ |
Authors |
Храмова, К.О.
|
ORCID | |
Keywords |
маркетингові стратегії marketing strategies медичні установи medical institutions цифровий маркетинг digital marketing медичні послуги medical services маркетинг медицини medical marketing вебсайт website цифровізація digitalization |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 075 - Маркетинг |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99175 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Храмова К. О.Дослідження ролі маркетингових стратегій у забезпеченні ефективності медичних установ : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. Л. М. Хоменко. Суми : Сумський державний університет, 2025. 74 с. |
Abstract |
Актуальність теми зумовлена динамічним розвитком сучасного ринку медичних послуг, який характеризується посиленням конкуренції та зростаючою залежністю ефективності функціонування медичних установ від використання дієвих маркетингових стратегій. У контексті розвитку цифрових технологій, зокрема веб-ресурсів, відкриваються нові можливості для залучення пацієнтів, підвищення їхньої лояльності та оптимізації бізнес-процесів у сфері охорони здоров'я.
Метою кваліфікаційної роботи є дослідження ролі маркетингових стратегій у забезпеченні ефективності медичних установ.
Завдання роботи: систематизувати теоретичні основи маркетингу в сфері медичних послуг; визначити ключові особливості формування та реалізації маркетингових стратегій для медичних установ; охарактеризувати сучасні інструменти та методи цифрового маркетингу, що застосовуються в медичній галузі; провести аналіз юзабіліті та ефективності сайту клініки «Unicam» та визначити пріоритетні напрямки розвитку вебсайту клініки; розробити та обґрунтувати рекомендації щодо вдосконалення маркетингових стратегій приватної клініки «Unicam» з метою підвищення ефективності її веб-ресурсу та загальної діяльності.
Об’єктом дослідження є клініка «Unicam». Предметом дослідження є маркетингові стратегії, зокрема використання веб-ресурсів та їх оптимізація, та їх вплив на ефективність діяльності приватної клініки «Unicam». Методи дослідження – аналіз і синтез, спостереження та порівняння, бібліометричний аналіз, графічний та табличний методи.. Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій щодо оптимізації маркетингових стратегій клініки «Unicam», з акцентом на підвищення ефективності веб-ресурсу. Апробація результатів роботи підтверджується актом упровадження від 01.06.2025 р., виданим ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (клініка «Unicam»), публікацією 1 тез доповідей на всеукраїнській науково-практичній конференції за темою роботи.
У першому розділі розглянуто теоретичні основи маркетингу в сфері охорони здоров’я, визначено сутність і специфіку маркетингу в медицині, проаналізовано елементи маркетингових стратегій медичних установ, зокрема модель 7Р та інструменти діджитал-маркетингу, а також досліджено роль веб-ресурсу як ключової складової маркетингової стратегії приватних медичних закладів.
У другому розділі проведено аналіз веб-сайту універсальної клініки «Unicam» як складової маркетингової стратегії, надано загальну характеристику діяльності клініки, виконано технічний аудит веб-сайту з оцінкою його ефективності, а також здійснено аналіз контенту та структури сайту з обґрунтуванням пропозицій щодо їх вдосконалення.
У третьому розділі запропоновано стратегічні рекомендації щодо вдосконалення маркетингової діяльності клініки «Unicam» засобами розвитку веб-сайту, обґрунтовано пріоритетні напрями оптимізації веб-ресурсу, надано рекомендації щодо впровадження нових функціональних елементів та розширення контентного наповнення сайту для підвищення його ефективності та залучення цільової аудиторії.
Дослідження виконане в межах науково-дослідної роботи «Інституційно-функціональна адаптація системи громадського здоров’я для забезпечення повоєнного відновлення економічного та людського потенціалу України» (номер державної реєстрації 0125U000531). The relevance of the topic is driven by the dynamic development of the modern medical services market, which is characterized by increased competition and a growing dependence of medical institutions' effective functioning on the use of effective marketing strategies. In the context of digital technology development, particularly web resources, new opportunities arise for attracting patients, increasing their loyalty, and optimizing business processes in healthcare. The purpose of the thesis is to investigate the role of marketing strategies in ensuring the effectiveness of medical institutions. The objectives of the paper are to systematize the theoretical marketing basics in the field of medical services; identify the key features of the marketing strategies formation and implementation for medical institutions; characterize modern tools and methods of digital marketing used in the medical industry; conduct the usability and effectiveness analysis of the “Unicam” clinic website and determine priority areas for the clinic's website development; develop and substantiate recommendations for the marketing strategies improving of the “Unicam” private clinic in order to increase the effectiveness of its web resource and overall activities. The object of the study is the "Unicam" clinic. The subject of the study is marketing strategies, particularly the use and optimization of web resources, and their impact on the effectiveness of the "Unicam" private clinic's operations. The research methods include analysis and synthesis, observation and comparison, bibliometric analysis, and graphic and tabular methods. The practical significance of the study lies in forming recommendations for optimizing the marketing strategies of the "Unicam" clinic, with an emphasis on improving the effectiveness of its web resource. The approbation of the research results is confirmed by an implementation act dated June 1, 2025, issued by LLC "Ukrainian North-Eastern Institute of Applied and Clinical Medicine" ("Unicam" clinic), and by the publication of 1 theses at an all-Ukrainian scientific and practical conference on the topic of the work. The first chapter examines the theoretical foundations of marketing in healthcare, defines the essence and specifics of marketing in medicine, analyzes the elements of marketing strategies for medical institutions, including the 7P model and digital marketing tools, and investigates the role of web resources as a key component of marketing strategies for private medical institutions. The second chapter analyzes the website of the "Unicam" universal clinic as a component of its marketing strategy, provides a general description of the clinic's activities, performs a technical audit of the website with an assessment of its effectiveness, and conducts an analysis of the website's content and structure with justification of proposals for their improvement. The third chapter proposes strategic recommendations for improving the marketing activities of the "Unicam" clinic through web-resource development, substantiates priority areas for web resource optimization, and provides recommendations for implementing new functional elements and expanding the website's content to increase its effectiveness and attract the target audience. This research was funded by the Ministry of Education and Science of Ukraine, grant number 0125U000531 (“Institutional and functional adaptation of the public health system to post-war recovery of Ukraine’s economic and human potential”). |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khramova_bac_rob.pdf | 2.53 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.