Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99819
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Analysis and justification of an enterprise development strategy |
Authors |
Mozhovyy, N.О.
|
ORCID | |
Keywords |
конкурентне середовище стратегія розвитку міжнародний розвиток міжнародний ринок стратегічний аналіз стратегічне управління competitive environment development strategy international development international market strategic analysis strategic management |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 073 - Менеджмент |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99819 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Mozhovyy N. О. Analysis and justification of an enterprise development strategy : bachelor's qualification work : specialty 073 – management / supervisor V. Sulym. Sumy : Sumy State University, 2025. 49 p. |
Abstract |
У кваліфікаційній роботі проведено поглиблене дослідження теоретичних основ, пов'язаних з формуванням підприємницьких стратегій розвитку ТОВ «Iron House», а також специфіки стратегічного планування у сфері фітнес-послуг. Було проведено комплексний аналіз як внутрішніх, так і зовнішніх факторів, що впливають на спортивний клуб «Iron House», включаючи PEST та SWOT аналізи. Досліджено конкурентне середовище клубу на локальному ринку міста Суми, а також на міжнародній фітнес-арені в Італії. Визначено, що ТОВ «Iron House» має сильні позиції на місцевому ринку завдяки сильній клієнтській базі, високому рівню довіри до бренду, професійній команді тренерів та активній присутності в соціальних мережах. Обґрунтовано необхідність виходу компанії на міжнародні ринки, зокрема, Італії, за моделлю франчайзингу. Розроблено стратегію виходу, яка передбачає поступове впровадження змін, включаючи діджиталізацію внутрішніх процесів (впровадження мобільного додатку, CRM-системи), залучення міжнародних партнерів, запуск пілотних проектів на міжнародному ринку за моделлю франчайзингу та формування міжнародного іміджу бренду «Iron House». In the qualification paper, an in-depth study of the theoretical foundations related to the formation of entrepreneurial development strategies of Iron House LLC was conducted, as well as the specifics of strategic planning in the field of fitness services. A comprehensive analysis of both internal and external factors affecting the Iron House sports club, including PEST and SWOT analyses, was performed. The competitive environment of the club in the local market of Sumy city, as well as in the international fitness arena in Italy, is studied. It has been determined that Iron House LLC has a strong position in the local market due to its strong customer base, high level of brand trust, professional team of trainers, and active presence on social networks. The need for the company to enter international markets, in particular, Italy, using the franchising model, is substantiated. An entry strategy has been developed that provides for the gradual implementation of changes, including the digitalization of internal processes (implementation of a mobile application, CRM system), attracting international partners, launching pilot projects in the international market using the franchise model, and forming an international image of the Iron House brand. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mozhovyy_bac_rob.pdf | 457.6 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.