Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99949
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Наратив як інструмент комеморації в період російсько-української війни: інтерактивний контент |
Other Titles |
Narrative as a Tool of Commemoration in the Russian-Ukrainian War: Interactive Content |
Authors |
Гетьманський, М.Р.
|
ORCID | |
Keywords |
інформаційний простір information space комеморація commemoration медіапродукт media product наратив narrative сторітелінг storytelling |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 061 - Журналістика |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99949 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Гетьманський М. Р. Наратив як інструмент комеморації в період російсько-української війни: інтерактивний контент : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 061 – журналістика / наук. кер. Т. В. Ковальова. Суми : Сумський державний університет, 2025. 42 с. |
Abstract |
У період повномасштабної війни в Україні надзвичайно важливою є фіксація подій, збереження пам’яті про пережите та донесення особистих історій до широкої аудиторії. Саме тому особливу актуальність набуває створення мультимедійних наративів, які об’єднують вербальні, візуальні та інтерактивні елементи, формуючи потужний інструмент комеморації.
Пропонована кваліфікаційна робота є частиною комплексного творчого проєкту, метою якого є створення мультимедійного продукту, здатного виконувати функцію збереження історичної пам’яті в умовах російсько-української війни. Особливий акцент зроблено на важливості особистих історій, які формують емоційний зв’язок із реципієнтом, викликають довіру та допомагають переосмислити складні соціокультурні й особистісні реалії.
У роботі визначено ключові поняття, пов’язані з темою сторітелінгу, комеморації та історичної пам’яті, охарактеризовано особливості представлення наративів у сучасному українському інформаційному просторі. Значну увагу приділено розробці інтерактивного контенту, що дозволяє зробити історію живою, доступною для різних платформ і привабливою для аудиторії з різними інформаційними запитами та звичками.
Автором створено мультимедійний сторітелінг, заснований на реальних історіях молодих людей із Сумщини, які стали очевидцями початку повномасштабного вторгнення. Цей регіон особливо вразливий через географічну близькість до кордону з Росією. У наратив включено вісім історій, кожна з яких має емоційну глибину та демонструє унікальний досвід переживання перших днів війни. Візуальний та інтерактивний супровід робить історію багатовимірною та динамічною.
У роботі представлено приклади інтерактивного контенту (візуалізації,
3
елементи навігації, мультимедійні вставки), які інтегруються в структуру наративу, посилюючи його вплив і забезпечуючи комфортне сприйняття для користувача. Такий підхід дає змогу охопити ширшу аудиторію, включно з молоддю, яка споживає інформацію фрагментарно та здебільшого через цифрові платформи.
Робота виконана в межах наукового проєкту «Формування сталої соціокомунікаційної моделі комеморації російсько-української війни на основі гуманітарної парадигми та штучного інтелекту», який реалізується на кафедрі журналістики та філології Сумського державного університету.
Кваліфікаційна робота представлена на 27 сторінках, містить вступ, два розділи, список використаних джерел, інформаційний продукт, висновки та додатки. Її практична цінність полягає в можливості реального використання створеного продукту в онлайн-медіа для збереження історичної пам’яті та формування національної ідентичності в інформаційному просторі України. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hetmansky_bac_rob.pdf | 3.04 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.