Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Креативність як основа менеджменту організації
Other Titles Креативность как основа менеджмента организации
Creativity as a basis for management organization
Authors Kalenichenko, Yurii Borysovych
Смірнова, Яна Ігорівна
Смирнова, Яна Игоревна
Smirnova, Yana Igorivna
ORCID
Keywords креативность
менеджмент
организация
креативный менеджмент
инновационная сторона
«школы опыта»
генерация идей
creativity
management
organization
creative management
innovative side
«school experience»
generation of ideas
креативність
менеджмент
організація
креативний менеджмент
інноваційна сторона
«школи досвіду»
генерація ідей
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Каленіченко Ю.Б. Креативність як основа менеджменту організації / Ю.Б. Каленіченко, Я.І. Смірнова // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №4. – Т. ІІ. – С. 186-191.
Abstract Стаття присвячена особливостям підходів трактування понять «креативність» та «креативний менеджмент», особливостей розуміння поєднання трьох термінів – «організація», «менеджмент» та «креативність», розгляд креативності як основи менеджменту організації. Авторами досліджено формулювання поняття «креативність» та «креативний менеджмент», розуміння та вивчення цих понять, а також застосування на практиці, у менеджменті організації. Детально описані підходи до трактування поняття «креативний менеджмент». При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
Статья посвящена особенностям подходов трактовки понятий «креативность» и «креативный менеджмент», особенностей понимания сочетания трех терминов «организация», «менеджмент» и «креативность», рассмотрение креативности как основы менеджмента организации. Авторами исследованы формулировки понятий «креативность» и «креативный менеджмент», пониманиее и изучениее этих понятий, а также применениее на практике, в менеджменте организации. Подробно описаны подходы к трактовке понятия «креативный менеджмент». При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
Article is devoted to the peculiarities of treatment approaches the concepts of «creativity» and «creative management» features a combination of understanding of the three terms «organization», «management» and «creativity», the consideration of creativity as the basis for the organization’s management. The authors studied the language concepts of «creativity» and «creative management» to understand and study these concepts and practical application in the management of the organization. It is detailed description of the approaches to the interpretation of the concept of «creative management». When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
4
Denmark Denmark
1
EU EU
3
France France
-186023893
Germany Germany
15453396
Greece Greece
1
Ireland Ireland
30710
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
751468
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Poland Poland
-1050341468
Russia Russia
155463
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
-1096945687
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
-1050341470
United Kingdom United Kingdom
-186023892
United States United States
-1814080246
Unknown Country Unknown Country
781679090

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
1
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
15453399
EU EU
3
France France
8
Germany Germany
61239729
Ireland Ireland
4
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Russia Russia
210191
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
-1050341469
United Kingdom United Kingdom
54485
United States United States
957526014
Unknown Country Unknown Country
851
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_2_186_191.pdf 251,31 kB Adobe PDF -15856778

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.