Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24144
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Концептуально-методологічні основи синергетичногоменеджменту підприємств. Модель цілеполагання
Other Titles The conceptual and methodological bases of synergetic management of the enterprises. The model of goal-setting
Концептуально-методологические основы синергетического менеджмента предприятий. Модель целеполагания
Authors Шевцова, Г.З.
ORCID
Keywords синергетичний менеджмент
бачення
місія
ціль-аттрактор
модель цілеполагання
декомпонування
синергетический менеджмент
видение
миссия
цель-аттрактор
модель целеполагания
декомпозиция
synergetic management
vision
mission
goal-attractor
model of goal-setting
decomposition
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24144
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Шевцова Г.З. Концептуально-методологічні основи синергетичногоменеджменту підприємств. Модель цілеполагання / Г.З. Шевцова // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.1. – С. 167-174.
Abstract У статті розглянуто концептуальні питання цілеполагання та різні підходи до формування системи цілей підприємства. Досліджено проблему узгодження різноспрямованих інтересів основних контактних груп. Запропоновано концептуальну модель цілеполагання як складову організаційно-управлінського забезпечення синергетичного менеджменту підприємств. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24144
В статье рассмотрены концептуальные вопросы целеполагания и разные подходы к формированию системы целей предприятия. Исследована проблема согласования разнонаправленных интересов основных контактных групп. Предложена концептуальная модель целеполагания как составляющая организационно-управленческого обеспечения синергетического менеджмента предприятий. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24144
The article deals with conceptual issues of goal- setting and different approaches to the formation of the goals of enterprise. The problem of the multidirectional interests of the main contact groups’ coordination is investigated. The conceptual model of goal-setting as a component of the organizational ensure of synergetic management of the enterprises is suggested. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24144
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
45632
China China
-2053918874
France France
4
Germany Germany
33877643
Iceland Iceland
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
3454263
Italy Italy
3
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
19496
Romania Romania
1
Russia Russia
36
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
289060661
United Kingdom United Kingdom
71417949
United States United States
-492916607
Unknown Country Unknown Country
289060660

Downloads

China China
-1859899122
France France
1
Germany Germany
15107490
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
1554112047
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-2053918872
Unknown Country Unknown Country
223

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_1_167_174.pdf 278,86 kB Adobe PDF 1950369069

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.