Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління еколого-економічною безпекою підприємства на засадах екомаркетингу
Other Titles Controlling of the ecological and economic enterprise security on the bases of ecomarketing
Управление эколого-экономической безопасностью предприятия на основе экомаркетинга
Authors Prokopenko, Olha Volodymyrivna
Shkola, Viktoriia Yuriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3037-4690
Keywords екологічний маркетинг
екологічний товар
еколого-економічна безпека
підприємство
ринок
экологический маркетинг
экологический товар
эколого-экономическая безопасность
предприятие
рынок
ecological marketing
ecological good
ecological and economic security
enterprise
market
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Прокопенко, О.В. Управління еколого-економічною безпекою підприємства на засадах екомаркетингу [Текст] / О.В. Прокопенко, В.Ю. Школа // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.337-346.
Abstract Розкрито економічну сутність еколого-економічної безпеки та визначено основні методологічні підходи до її дослідження. Обґрунтовано необхідність розвитку підприємства на засадах екологічного маркетингу. Запропоновано методику оцінки відповідності екологічних товарів інтересам різних суб’єктів ринку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
Раскрыта экономическая сущность эколого-экономической безопасности и определены основные методологические подходы к ее исследованию. Обоснована необходимость развития предприятия на основе концепции экологического маркетинга. Предложена методика оценки соответствия экологических товаров интересам разных субъектов рынка. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
The author of the article described the ecological and economic security concept and defined main methodological approaches to its research. The necessity of the enterprise development on the bases of ecological marketing was grounded. An estimation procedure that shows ecological goods corresponds to different market subjects' interests was suggested. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29941
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
EU EU
1
France France
2
Germany Germany
59683384
Greece Greece
1
Ireland Ireland
12919537
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
5342
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
1
Russia Russia
455845
Slovakia Slovakia
2
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
859892764
United Kingdom United Kingdom
429962385
United States United States
506563359
Unknown Country Unknown Country
859892763

Downloads

China China
4
France France
2
Germany Germany
455847
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Russia Russia
5
Ukraine Ukraine
110048
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
506563360
Unknown Country Unknown Country
326

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_337_346.pdf 342,52 kB Adobe PDF 507129597

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.