Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Онтологічні та гносеологічні аспекти текстів-регулятивів
Other Titles Ontological and epistemological aspects of blurbs
Онтологические и гносеологические аспекты текстов-регулятивов
Authors Chulanova, Halyna Valeriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9961-0308
Keywords англомовний рекламно-художній дискурс
читач-респонсер
текст-регулятив
англоязычный рекламно-художественный дискурс
читатель-респонсер
текст-регулятив
literary advertising discourse
reader-responser
blurbs
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Чуланова, Г.В. Онтологічні та гносеологічні аспекти текстів-регулятивів [Текст] / Г. В. Чуланова // Філологічні трактати. — 2012. — Т. 4, № 4. — С. 92-97.
Abstract У статті розглядаються англомовні рекламно-художні тексти-регулятиви, що містяться як на обкладинках / форзацах художньої прози, так і у мережі Інтернет. У роботі аналізуються структурно-семантичні та комунікативно-прагматичні аспекти текстів-регулятивів, що складаються читачем-респонсером (на матеріалі англомовних художніх текстів). При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
В статье исследуются англоязычные рекламно-художественные тексты-регулятивы, которые расположены на обложках / форзацах художественных книг и в сети Интернет. В работе анализируются структурно-семантические и коммуникативно-прагматические аспекты текстов-регулятивов, автором которых является читатель-респонсер. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
The article focuses on the texts-regulators which are presented on the book covers and in the Internet. Structural-semantic and communicative-pragmatic features of texts-regulators are being analyzed on the empiric material of the English advertising literary texts. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Canada Canada
1
China China
63689914
EU EU
1
Germany Germany
830565
Greece Greece
1
Ireland Ireland
250905697
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4
Russia Russia
35
Turkey Turkey
14
Ukraine Ukraine
12541993
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
3853933
United States United States
1190390265
Unknown Country Unknown Country
1534754418

Downloads

China China
846026112
France France
63689911
Germany Germany
3853928
India India
1
Ireland Ireland
149435
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
501661959
United Kingdom United Kingdom
24345
United States United States
1534754418
Unknown Country Unknown Country
349

Files

File Size Format Downloads
Chulanova.pdf 67.8 kB Adobe PDF -1344806830

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.