Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості
Other Titles Принципы управления взаимодействием продуцента и реципиентов рыночной привлекательности
Management principles of the interaction between market attractiveness producer and its recipients
Authors Свірідова, О.В.
ORCID
Keywords привлекательность
принцип
предприятие
взаимодействие
интерес
управление
підприємство
привабливість
взаємодія
інтерес
управління
attractiveness
principle
enterprise
interaction
interest
management
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Свірідова, О.В. Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості [Текст] / О.В. Свірідова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 45-52.
Abstract В статье определена сущность продуцента и реципиентов привлекательности, приведен их состав. Учитывая содержание взаимодействия продуцента и реципиентов привлекательности, обоснованы возможность и необходимость соблюдения общенаучных и производных принципов управления. Проведено исследование совокупности принципов управления взаимодействием продуцента и реципиентов рыночной привлекательности, которые объединены в такие группы, как классические принципы управления, общие, структурные и производные (специфические) принципы. Главной целью установленной системы принципов является содействие укреплению единства управления и целенаправленности взаимодействия продуцента и реципиентов рыночной привлекательности. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448
The article is devoted to the definition of the content of interaction between attractiveness producer and its recipients through the prism of general and derived management principles. Actuality of this article is caused by the formation of long-term relationships between business subjects. The main aim of these relationships is attracting and using of resources to further joint production and benefits distribution from these activities. Formation of such long-term relationships in condition of high competitiveness is one of the urgent problems of modern enterprises. In this regard, the traditional management principles are supplemented by the principles of the interaction and attractiveness managing. The purpose of the article is further improving of management principles through the establishment of specific management principles of the interaction between market attractiveness producer and its recipients. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448
У статті визначено сутність продуцента та реципієнтів привабливості, наведено їх склад. Ураховуючи зміст взаємодії продуцента та реципієнтів привабливості, обґрунтовано можливість та необхідність дотримання загальнонаукових та похідних принципів управління. Проведено дослідження сукупності принципів управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості, які об’єднано у такі групи, як класичні принципи управління, загальні, структурні та похідні (специфічні) принципи. Головною метою встановленої системи принципів є сприяння зміцненню єдності управління і цілеспрямованості взаємодії продуцентів та реципієнтів привабливості. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
Finland Finland
36791
France France
2
Germany Germany
17071949
Ireland Ireland
1696344
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3203
Russia Russia
8
Turkey Turkey
15
Ukraine Ukraine
1214159089
United Kingdom United Kingdom
73539595
United States United States
1279911945
Unknown Country Unknown Country
147066385

Downloads

China China
4
EU EU
1
France France
6
Germany Germany
54717044
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
1214159090
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-173661438
Unknown Country Unknown Country
77

Files

File Size Format Downloads
Sviridova_attractiveness.pdf 797,12 kB Adobe PDF 1095214788

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.