Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34346
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Разработка модели мотивации персонала как ключевой компонент управления инновационной деятельностью
Other Titles Development of personnel motivation models as a key component of innovative activity management
Розроблення моделі мотивації персоналу як ключовий компонент управління інноваційною діяльністю
Authors Крикуненко, Д.А.
ORCID
Keywords модель мотивации
персонал
управление
инновационная деятельность
инновационное развитие
креативность
инновационный продукт
модель мотивації
управління
інноваційна діяльність
інноваційний розвиток
креативність
інноваційний продукт
model of motivation
personnel
management
innovation
innovative development
creativity
innovative product
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34346
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Крикуненко, Д.А. Разработка модели мотивации персонала как ключевой компонент управления инновационной деятельностью [Текст] / Д.А. Крикуненко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 1. - С. 183-191.
Abstract В научной статье приведено обоснование необходимости организации управления креативностью персонала предприятий различных отраслей промышленности. В связи с этим автором была разработана модель мотивации креативности персонала, который принимает непосредственное участие в разработке инновационных продуктов субъектом хозяйственной деятельности. При этом модель мотивации креативности кадров должна быть направлена на интенсификацию процессов инновационного развития предприятий и основываться на проведении анализа факторов, которые обеспечивают повышение показателей эффективности креативного труда персонала. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34346
У науковій статті наведене обґрунтування необхідності організації управління креативністю персоналу підприємств різних галузей промисловості. У зв'язку з цим автором була розроблена модель мотивації креативності персоналу, що бере безпосередню участь у розробленні інноваційних продуктів суб'єктом господарської діяльності. При цьому модель мотивації креативності кадрів повинна бути спрямована на інтенсифікацію процесів інноваційного розвитку підприємств і ґрунтуватися на проведенні аналізу факторів, що забезпечують підвищення показників ефективності креативної праці персоналу. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34346
The aim of the article. The aim of the article is to examine the algorithm, approaches and methods of development the model of staff motivation at high technology enterprises, to strengthen the creative-directed processes of developing new products, as well as analysis of additional factors that have contributed to the effective creative work of the staff. The results of the analysis. The problem of improving the efficiency of different economic systems in the situation of limited amount of resources and fierce competition among enterprises is highlighted in the article. The author found that the performance of the considered task can be achieved through the active use of creative abilities of employees. Entities of innovative business must address the development of management concepts creativity of staff motivation model of creative work, the development and application of a wide range of methods and instruments for the control creativity. In this case, the algorithm of motivation improvement involves defining the objective model of motivation, diagnosis of the existing system of staff incentives, building a creative ranking of employees, development of effective methods of creative work motivation. Scientific novelty of the present study is in organizing of staff creativity management, which involves the intensification and revitalization innovations of the company, the aim of which is in development and implementation of innovative products. An important phase of model motivation is to create additional motivators manifestation of the creative energy of employees, which will increase the cost-effectiveness of high-tech enterprises, to reduce the turnaround time for the development of innovative products. Thus, the development, implementation and operation of the motivation model to incorporate the creative abilities of the staff of the enterprise should be based on an integrated, generalized, systemic and integrated approach, taking into account the existing foreign and domestic experience, characteristics of the formation of all structural elements of incentive systems at the enterprise. It is established that continued efforts in research management creativity should be focused on developing the effective methodology for assessing the actual level of creativity and the development potential of the creative staff of high-tech enterprises. These indicators will show the effectiveness of the implementation of measures aimed at the use of creative abilities of employees. Conclusions and directions of further researches. Further researches should be concentrated at studying the ways to improve the effectiveness and improvement of the creativity of staff knowledge-based enterprises to strengthen and intensify the processes of innovation development of various businesses. The role of creativity in creation and implementation of innovative products is that it can have a significant impact on improving the functioning of economic systems. Practical implementation of the results will significantly increase the number of science-based innovation by enterprises, as well as reduce the time of execution of various kinds of design work, through the adoption of creative engineering and management decisions. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34346
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
China China
22
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
1
Germany Germany
13
Greece Greece
1
Ireland Ireland
134018
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
23
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
6
Ukraine Ukraine
6379172
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
3196520
United States United States
54646037
Unknown Country Unknown Country
6379169

Downloads

Belarus Belarus
9
China China
4
EU EU
1
Egypt Egypt
1
France France
2
Germany Germany
8
Kazakhstan Kazakhstan
1
Russia Russia
31
Ukraine Ukraine
22468125
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
54646038
Unknown Country Unknown Country
155

Files

File Size Format Downloads
Krykunenko_personal.pdf 358,24 kB Adobe PDF 77114376

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.