Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Лексичні інновації у медіадискурсі
Other Titles Lingual innovations in English mediadiscourse
Лингвистические инновации в англоязычном медиадискурсе
Authors Medvid, Olena Mykolaivna  
Пальчун, Т.О.
ORCID http://orcid.org/0000-003-0723-5753
Keywords лінгвальна інновація
неологізм
медіадискурс
антропоцентризм
лингвистическая инновация
неологизм
медиадискурс
антропоцентризм
lingual innovation
neologism
media discourse
anthropocentrism
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Пальчун, Т.О. Лексичні інновації у медіадискурсі [Текст] / Т.О. Пальчун, О.М. Медвідь // Філологічні трактати. - 2014. - Т.6, № 1. - С. 118-123.
Abstract У статті розглядається поняття «неологізму» як лінгвальної інновації у медійному оточенні, визначається антропоцентрична сутність цього явища та його обумовленість реаліями сучасності. Автори аналізують найбільш поширені способи утворення лексичних інновацій та їх стилістично-функціональні характеристики в межах англомовного медіадискурсу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058
В статье рассматривается понятие «неологизма» как лингвистической инновации в медиаокружении, определятся антропоцентрическая сущность этого явления и его обусловленность реалиями современности. Авторы анализируют наиболее часто встречаемые способы образования лексических инноваций и их стилистико-функциональные характеристики в пределах англоязычного медиадискурса. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058
The article studies the notion of “neologism” as lingual innovation in media discourse, an anthropocentric essence of this phenomenon. The authors analyze the most popular ways of lingual innovations’ creation and their stylistic-functioning characteristics in English media discourse. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35058
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
507233271
France France
3
Germany Germany
4
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1162753
Italy Italy
255
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4
Pakistan Pakistan
1
Russia Russia
8
Singapore Singapore
1760808783
Spain Spain
1
Turkey Turkey
6530
Ukraine Ukraine
2054449000
United Kingdom United Kingdom
285365796
United States United States
-1786324705
Unknown Country Unknown Country
-692327264

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
320647712
Croatia Croatia
1
EU EU
3
France France
15
Germany Germany
3
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Russia Russia
23
Ukraine Ukraine
2054449001
United Kingdom United Kingdom
39149
United States United States
1414645151
Unknown Country Unknown Country
-692327263

Files

File Size Format Downloads
neologism.pdf 237.52 kB Adobe PDF -1197513495

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.