Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37166
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Разработка алгоритма управления электромеханической системой с распределенными параметрами
Other Titles The algorithm engineering for control of electromechanical system with the distributed parameters
Розробка алгоритму управління електромеханічною системою з розподіленими параметрами
Authors Vasyliev, Volodymyr Ivanovych
Keywords інерційні властивості
инерционные свойства
inertial properties
комп’ютерне моделювання
компьютерное моделирование
computer simulation
автоматично регульоване запобіжне гальмування
автоматически регулируемое предохранительное торможение
automatically adjustable emergency braking
оптимальне управління
оптимальное управление
optimization of control
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37166
Publisher Національний технічний університет України “КПІ”
License
Citation Васильев, В.И. Разработка алгоритма управления электромеханической системой с распределенными параметрами [Текст] / В.И. Васильев // Вісник Національного технічного університету України “КПІ”. Серія Радіотехніка. Радіоапаратобудування, – 2014. – № 58. – С. 104-111. http://radap.kpi.ua/index.php/radiotechnique/article/view/842/857
Abstract Представлено методику розробки алгоритму управління системою автоматично регульованого запобіжного гальмування шахтної підіймальної установки, результати комп’ютерного моделювання динаміки системи з пружною частиною при взаємодії з механічним гальмом. Розроблено й досліджено комп’ютерну модель оптимального управління процесом по критерію зменшення динамічних перевантажень.
Представлены: методика разработки алгоритма управления системой автоматически регулируемого предохранительного торможения шахтной подъемной установки; результаты компьютерного моделирования динамики системы с упругой частью, взаимодействующей с механическим тормозом. Разработаны и исследованы компьютерные модели оптимального управления процессом по критерию уменьшения динамических перегрузок.
Introduction. A number of electromechanical systems have the complex dynamic properties. For their research it is convenient to use a method of structural modeling.Statement of a task. The dynamic properties can be improved by the optimum laws of control. Researches of mine hoist model. The method of computer simulations is used for research of mine hoists dynamics. The computer simulation results of dynamics of system with the concentrated and distributed parameters, elastic part are submitted at interaction it with a mechanical brake of elevating installation. Synthesis of the optimal control device. The optimum law of control the complex system dynamic modes can be supplied with the help of the second order nonlinear filter. The technique of application is given. Conclusions. The computer model of optimum control of process by criterion of decrease of dynamic overloads is developed and investigated. The technique of the device debugging is submitted. It sets optimum on minimization dynamic overloads the law of influence on brake system of the automatically regulated emergency braking of mining hoist.
Appears in Collections: Наукові видання (КІ)

Views

Canada Canada
1
China China
9
Denmark Denmark
1
France France
3696
Germany Germany
14
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
11006
Poland Poland
13
Russia Russia
19
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
3330
United Kingdom United Kingdom
44020
United States United States
66030
Unknown Country Unknown Country
217

Downloads

China China
12
France France
1
Germany Germany
66030
Moldova Moldova
1
Poland Poland
2
Russia Russia
7
Ukraine Ukraine
3331
United Kingdom United Kingdom
44019
United States United States
66031
Unknown Country Unknown Country
31

Files

File Size Format Downloads
VasylievV_algorithm _control_distrib_ param.pdf 388,32 kB Adobe PDF 179465

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.