Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37403
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis
Other Titles Методические основы анализа состояния экологическо-ориентированной потребительской готовности
Методичні засади аналізу стану екологічно-орієнтованої споживчої готовності
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords екологічні товари
экологические товары
ecological goods
екологічні інновації
экологические инновации
ecological innovations
споживча готовність
потребительская готовность
consumer’s readiness
просування інновацій
продвижение инноваций
promotion of innovation
екологічний маркетинг
экологический маркетинг
ecological marketing
сталий розвиток
устойчивое развитие
sustainable development
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37403
Publisher Sumy State University
License
Citation Illiashenko S. M. Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis [Internet source] / S. M. Illiashenko // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2014. – № 2.
Abstract Розроблено і апробовано методичний підхід до аналізу стану споживчої готовності цільової аудиторії щодо екологічної продукції, а також розроблення на цій основі заходів щодо стимулювання попиту і просування екологічної продукції на ринку. Отримані результати поглиблюють методичні засади маркетингового обґрунтування і супроводу проектів впровадження екологічних інновацій, що формує передумови переходу вітчизняної економіки до випереджаючого екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку.
Разработан и апробирован методический подход к анализу состояния потребительской готовности целевой аудитории относительно экологической продукции, а также разработки на этой основе мероприятий по стимулированию спроса и продвижение экологической продукции на рынке. Полученные результаты углубляют методические основы маркетингового обоснования и сопровождения проектов внедрения экологических инноваций, что формирует предпосылки перехода отечественной экономики к опережающему экологически-ориентированному инновационному развитию.
The article deals with methodic approach to analyze the consumer’s readiness of the target audience concerning ecological production, and to produce actions to stimulate demand and to promote ecological production in the market. The received results deepen the methodic grounds of marketing objectivation and following of the ecological innovations projects introductionі. It forms preconditions to
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Canada Canada
1
Czechia Czechia
2
France France
3
Germany Germany
698792515
Ireland Ireland
35726200
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
7796
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
106169
United Kingdom United Kingdom
1190207063
United States United States
1488822409
Unknown Country Unknown Country
117280
Vietnam Vietnam
177317

Downloads

China China
9
France France
2
Germany Germany
2
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
10
Ukraine Ukraine
28038
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1488822410
Unknown Country Unknown Country
14
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_ecologecological_ goods.pdf 332,03 kB Adobe PDF 1488850489

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.