Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39617
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Перспективи реалізації стратегії сталого розвитку вітчизняними роздрібними операторами через упровадження власних торгових марок
Other Titles Перспективы реализации стратегии устойчивого развития отечественными розничными операторами через внедрение собственных торговых марок
Prospects for implementation of the sustainable development strategy by domestic retailers through the private labels introduction
Authors Дима, О.О.
ORCID
Keywords власні торгові марки
приватні марки
роздрібна мережа
сталий розвиток
дослідження ринку
собственные торговые марки
частные марки
розничная сеть
устойчивое развитие
исследование рынка
own trade label
private label
retail network
sustainable development
market research
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39617
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Дима, О.О. Перспективи реалізації стратегії сталого розвитку вітчизняними роздрібними операторами через упровадження власних торгових марок [Текст] / О.О. Дима // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 1. - С. 87-95.
Abstract Стаття присвячена власним торговим маркам (ВТМ) у вітчизняних торговельних мережах. Розглянуті сутність власної торгової марки та історія її виникнення. Проаналізовані ключові показники розвитку ВТМ в Україні та світі. Запропоновані подальші кроки роздрібних мереж щодо поширення ідей сталого розвитку на учасників мережі створення цінності та кінцевих споживачів через власні торгові марки.
Статья посвящена собственным торговым маркам (СТМ) в отечественных торговых сетях. Рассмотрены сущность собственной торговой марки и история ее возникновения. Проанализированы ключевые показатели развития СТМ в Украине и мире. Предложены последующие шаги розничных сетей в распространении идей устойчивого развития среди участников сети создания ценности и конечных потребителей через собственные торговые марки.
The aim of the article. The aim of the article is to identify prospects of sustainable development strategy implementation through private label development. Further retailers’ steps on the promotion of sustainable development ideas among the participants of the value creation network and the end-users through private labels are offered.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
Germany Germany
6
Ireland Ireland
17379
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
696
Singapore Singapore
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
3223703
United Kingdom United Kingdom
1612548
United States United States
33598318
Unknown Country Unknown Country
3223702

Downloads

Albania Albania
1
China China
350
EU EU
1
France France
323
Germany Germany
306914
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1391
Serbia Serbia
1
Ukraine Ukraine
25520272
United Kingdom United Kingdom
1393
United States United States
41676362
Unknown Country Unknown Country
67

Files

File Size Format Downloads
Dyma_Torgovi_marky.pdf 595,39 kB Adobe PDF 67507079

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.