Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40359
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Morphological representation of an implicative component in advertising (on English ad copy basis)
Authors Yemelianova, Olena Valerianivna  
Shcherbak, E.Yu.
Keywords імплікативний компонент
импликативный компонент
implicative component
рекламний текст
рекламный текст
promotional text
лексичні одиниці
лексические единицы
lexical units
текст оголошень
текст объявлений
ad copy
реципієнт
реципиент
recipient
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40359
Publisher Видавництво Національного університету «Острозька академія»
License
Citation Yemelyanova, O.V. Morphological representation of an implicative component in advertising (on English ad copy basis) [Text] / O.V. Yemelyanova, E.Yu. Shcherbak // Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія». – Вип. 53. – 2015. – С. 11-13.
Abstract В статті розглядається імплікативний компонент в текстах реклами з точки зору його морфологічної представленості. З’ясовано, що ретельно обмірковане уживання прикметників і, особливо, ступенів порівняння, займенників, прислівників, іменників, дієслів використовується творцями рекламних текстів як дієвий засіб впливу на свідомість реципієнта.
В статье рассматривается имплицитный компонент в текстах рекламы с точки зрения его морфологической представленности. Выяснено, что тщательно обдуманное использование прилагательных и, особенно, степеней сравнения, местоимений, наречий, существительных, глаголов используется создателями рекламных текстов в качестве действенного способа влияния на сознание реципиента.
The article deals with the implicative component in ad texts from the point of view of its morphological representation. It was found out that a thoroughly considered usage of adjectives, degrees of comparison, in particular, pronouns, adverbs, nouns, verbs is done by ad text writers as an efficient method of influence on a recipient’s mind.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
3
Canada Canada
1
China China
1
France France
4
Germany Germany
3
Romania Romania
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
228
United Kingdom United Kingdom
5
United States United States
14
Unknown Country Unknown Country
12
Vietnam Vietnam
1

Downloads

China China
9
Ecuador Ecuador
2
France France
1
Germany Germany
11
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Portugal Portugal
1
Russia Russia
11
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
246
United Kingdom United Kingdom
5
United States United States
5
Unknown Country Unknown Country
12

Files

File Size Format Downloads
yemelyanovacomponent .pdf 176,18 kB Adobe PDF 309

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.