Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40359
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Morphological representation of an implicative component in advertising (on English ad copy basis)
Authors Yemelianova, Olena Valerianivna  
Shcherbak, E.Yu.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3277-1227
Keywords імплікативний компонент
импликативный компонент
implicative component
рекламний текст
рекламный текст
promotional text
лексичні одиниці
лексические единицы
lexical units
текст оголошень
текст объявлений
ad copy
реципієнт
реципиент
recipient
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40359
Publisher Видавництво Національного університету «Острозька академія»
License
Citation Yemelyanova, O.V. Morphological representation of an implicative component in advertising (on English ad copy basis) [Text] / O.V. Yemelyanova, E.Yu. Shcherbak // Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія». – Вип. 53. – 2015. – С. 11-13.
Abstract В статті розглядається імплікативний компонент в текстах реклами з точки зору його морфологічної представленості. З’ясовано, що ретельно обмірковане уживання прикметників і, особливо, ступенів порівняння, займенників, прислівників, іменників, дієслів використовується творцями рекламних текстів як дієвий засіб впливу на свідомість реципієнта.
В статье рассматривается имплицитный компонент в текстах рекламы с точки зрения его морфологической представленности. Выяснено, что тщательно обдуманное использование прилагательных и, особенно, степеней сравнения, местоимений, наречий, существительных, глаголов используется создателями рекламных текстов в качестве действенного способа влияния на сознание реципиента.
The article deals with the implicative component in ad texts from the point of view of its morphological representation. It was found out that a thoroughly considered usage of adjectives, degrees of comparison, in particular, pronouns, adverbs, nouns, verbs is done by ad text writers as an efficient method of influence on a recipient’s mind.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
3
Canada Canada
1
China China
604778361
France France
528
Germany Germany
3441748
Greece Greece
1
Ireland Ireland
168654
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Tanzania Tanzania
1
Ukraine Ukraine
196427902
United Kingdom United Kingdom
11861845
United States United States
604778358
Unknown Country Unknown Country
23715357
Vietnam Vietnam
21863

Downloads

China China
9
Ecuador Ecuador
2
France France
1
Germany Germany
106200
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Portugal Portugal
1
Russia Russia
11
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
70577182
United Kingdom United Kingdom
6
United States United States
604778365
Unknown Country Unknown Country
12
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
yemelyanovacomponent .pdf 176,18 kB Adobe PDF 675461800

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.