Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41664
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The methodic approach to the diagnostics of internal communications at the industrial enterprise
Other Titles Формирование методического подхода к диагностике состояния внутренних коммуникаций промышленного предприятия
Формування методичного підходу до діагностики стану внутрішніх комунікацій промислового підприємства
Authors Saher, Liudmyla Yuriivna  
Keywords internal communication
diagnostics
algorithm
parameters
diagnostics matrix
внутрішні комунікації
діагностика
алгоритм
показники
матриця діагностики
внутренние коммуникации
диагностика
алгоритм
показатели
матрица диагностики
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41664
Publisher Sumy State University
License
Citation Saher, L.Y. The methodic approach to the diagnostics of internal communications at the industrial enterprise [Текст] / L.Y. Saher // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 2. - С. 65-75.
Abstract The article presents the algorithm of diagnostics of internal communications condition, described object, subject and tasks of diagnosis. Shown the formed classification of indicators evaluation the effectiveness of internal communications in four areas (organizational, social-psychological, technical & technological, informational) and characteristic of individual indicators, which formed the basis of the proposed approach. Generated the matrix diagnostics the state of the internal communication processes with the choices of managerial actions.
У статті подано алгоритм здійснення діагностики стану внутрішніх комунікацій; описано об’єкт, предмет та завдання діагностики. Наведено сформовану класифікацію показників оцінювання ефективності внутрішніх комунікацій за чотирма напрямками (організаційний, соціально-психологічний, техніко-технологічний, інформаційний) та характеристику окремих показників, що лягли в основу запропонованого підходу. Сформовано матрицю діагностики стану внутрішніх комунікаційних процесів із варіантами вибору управлінських дій.
В статье представлен алгоритм осуществления диагностики состояния внутренних коммуникаций; описаны объект, предмет и задачи диагностики. Приведены сформированная классификация показателей оценки эффективности внутренних коммуникаций по четырем направлениям (организационный, социально-психологический, технико-технологический, информационный) и характеристика отдельных показателей, которые легли в основу предложенного подхода. Сформирована матрица диагностики состояния внутренних коммуникационных процессов с вариантами выбора управленческих действий.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Canada Canada
2
France France
3
Germany Germany
7925
India India
1
Italy Italy
2
Japan Japan
2
Ukraine Ukraine
825
United Kingdom United Kingdom
5284
United States United States
1763
Unknown Country Unknown Country
6

Downloads

China China
22
France France
1
Germany Germany
3
Russia Russia
6
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
705
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
882
Unknown Country Unknown Country
4

Files

File Size Format Downloads
Sager_diagnostica.pdf 467,03 kB Adobe PDF 1625

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.