Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41668
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovation-marketing enterprise development of innovation market orientation: basic principles and modelling aspects
Other Titles Инновационно-маркетинговое развитие предприятия инновационно-рыночной ориентации: базовые принципы и аспекты моделирования
Інноваційно-маркетинговий розвиток підприємства інноваційно-ринкової орієнтації: базові принципи та аспекти моделювання
Authors Dubnytsky, V.I.
Ovcharenko, O.V.
Keywords overall development of enterprise
global economy
innovation-marketing development
modeling of development process
innovation
загальний розвиток підприємства
глобальна економіка
інноваційно-маркетинговий розвиток
моделювання процесу розвитку
інновація
общее развитие предприятия
глобальная экономика
инновационно-маркетинговое развитие
моделирование процесса развития
инновация
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41668
Publisher Sumy State University
License
Citation Dubnytsky, V.I. Innovation-marketing enterprise development of innovation market orientation: basic principles and modelling aspects [Текст] / V.I. Dubnytsky, O.V. Ovcharenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2015. - № 2. - C. 97-107.
Abstract The study examines actual problems of the issue – the improvement of management of innovation-marketing enterprise development (IMD) of innovation-market orientation on the basis of principles system formation of innovative marketing development in the global economy. The prerequisites for the nonlinear nature of the process of enterprise development are identified, the characteristic of cases within the framework of the need for innovation-marketing development of the enterprise is formulated. The basic principles of IMD enterprise are systematized and the scheme of interconnections of system development management is substantiated.
У досліджені розглянуті питання актуальної проблеми – удосконалення управління інноваційно-маркетинговим розвитком (ІМР) підприємства інноваційно-ринкової орієнтації на засадах формування системи принципів інноваційно-маркетингового розвитку в умовах глобальної економіки. Виявлені передумови нелінійного характеру перебігу процесу розвитку підприємства, сформульована характеристика випадків у межах необхідності інноваційно-маркетингового розвитку підприємства. Систематизовані базові принципи ІМР підприємства та обґрунтована схема взаємозв’язків системи управління розвитком.
В исследовании рассмотрены вопросы актуальной проблемы – усовершенствование управления инновационно-маркетинговым развитием (ИМР) предприятия инновационно-рыночной ориентации на основе формирования системы принципов инновационно-маркетингового развития в условиях глобальной экономики. Выявлены предпосылки нелинейного характера течения процесса развития предприятия, сформулирована характеристика случаев в рамках необходимости инновационно-маркетингового развития предприятия. Систематизированы базовые принципы ИМР предприятия и обоснована схема взаимосвязей системы управления развитием.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Canada Canada
1
China China
7
Czechia Czechia
1
France France
2
Germany Germany
4
Iran Iran
1
Italy Italy
1
Japan Japan
2
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
345
United Kingdom United Kingdom
1501
United States United States
378
Unknown Country Unknown Country
6

Downloads

China China
21
Germany Germany
2
Iran Iran
2
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Philippines Philippines
1
Russia Russia
13
Ukraine Ukraine
249
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
751
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Dubnytsky_innovative.pdf 410,07 kB Adobe PDF 1048

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.