Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42355
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovative-marketing directions of recreational-tourism industry in Ukraine
Other Titles Інноваційно-маркетингові напрями розвитку рекреаційно-туристичної галузі України
Инновационно-маркетинговые направления развития рекреационно-туристической отрасли Украины
Authors Shevchenko, Hanna Mykolaivna
Ivanova, T.E.
ORCID
Keywords recreational-tourism industry
development
innovative-marketing directions
Ukraine
рекреаційно-туристична галузь
розвиток
інноваційно-маркетингові напрями
Україна
рекреационно-туристическая отрасль
развитие
инновационно-маркетинговые направления
Украина
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42355
Publisher Sumy State University
License
Citation Shevchenko H.M., Ivanova T.E. Innovative-marketing directions of recreational-tourism industry in Ukraine // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2015. № 3.
Abstract У статті обґрунтовано необхідність розвитку рекреаційно-туристичної галузі України, всупереч складній політичній та економічній ситуації в країні, на основі новітніх маркетингових заходів. Розкрито особливості рекреаційних регіонів на основі аналізу відповідних природних ресурсів і запропоновано маркетингові заходи щодо розвитку рекреаційно-туристичних зон України, зокрема, створення бази даних об’єктів рекреаційного менеджменту, застосування методу маркетингу поколінь, посилення співпраці з державними установами та туристичними агентствами.
В статье обоснована необходимость развития рекреационно-туристической отрасли Украины, вопреки сложной политической и экономической ситуации в стране, на основе инновационных маркетинговых мероприятий. Раскрыты особенности рекреационных регионов на основе анализа соответствующих природных ресурсов, и предложены маркетинговые мероприятия по развитию рекреационно-туристических зон Украины, в частности, создание базы данных объектов рекреационного менеджмента, применение метода маркетинга поколений, усиление сотрудничества с государственными учреждениями и туристическими агентствами.
In the article the necessity of the development of recreational-tourism industry in Ukraine, despite the difficult political and economic situation in the country, based on the innovative marketing activities is grounded. The features of recreation areas on the analysis of the relevant natural resources are described, and the marketing activities for the development of recreational-tourist areas of Ukraine are proposed, in particular the creation of the database objects of recreational management, using the tool of marketing generations, the strengthening cooperation with government agencies and travel agencies.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Canada Canada
3912
China China
1
Finland Finland
858000376
France France
208480
Germany Germany
206074
Greece Greece
794557
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
491864295
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
74690
Philippines Philippines
1321839715
Portugal Portugal
1
Russia Russia
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2028853955
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
159121
United States United States
-1248369650
Unknown Country Unknown Country
-1248369651
Vietnam Vietnam
794559

Downloads

Canada Canada
1
China China
1136032891
France France
407977631
Germany Germany
6
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Ireland Ireland
125728212
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
3
Singapore Singapore
1
Syria Syria
1136032893
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
212961
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
69172
United States United States
1223642553
Unknown Country Unknown Country
11
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Shevchenko_Ivanova.pdf 327,41 kB Adobe PDF -265270953

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.