Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43235
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реклама в сучасних «глянсових» журналах як засіб соціалізації
Other Titles Реклама в современных «глянцевых» журналах как средство социализации
Advertising in modern «glossy» magazines as a means of socialization
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords бренд
бренд
brand
глянсовий журнал
глянцевый журнал
glossy magazine
друковані ЗМІ
печатные СМИ
print media
реклама
advertising
соціалізація
социализация
socialization
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/43235
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Яненко, Я.В. Реклама в сучасних «глянсових» журналах як засіб соціалізації / Я.В. Яненко // Образ. – Суми : Сумський державний університет, 2015. – Вип. 16. – №1. – С. 152–158.
Abstract У статті виявлено соціалізаційні аспекти реклами в сучасних «глянсових» журналах із обґрунтуванням характеристик кожного з видів реклами, які застосовуються у цих виданнях. На основі проведеного контент-аналізу класифіковано види реклами в сучасних «глянсових» журналах та проаналізовано галузі, які представляють рекламодавці цих ЗМІ. Особлива увага приділяється розгляду особливостей впливу реклами на соціалізацію сучасної людини. У дослідженні класифіковані типи реклами у міжнародних журналах, які мають українське видання («Cosmopolitan», «Elle», «Maxim», «Playboy»): реклама на обкладинці журналу, рекламні сторінки та блочна реклама, текстові рекламні матеріали, репортажі з рекламних заходів, інтерв'ю з постійними комунікантами рекламованих продуктів, постановочні фотографії з рекламованими товарами, використання рекламованих товарів у якості призів, рейтинги брендів, товарів та послуг, огляди нових продуктів, перелік брендів і рекламодавців.
В статье выявлены социализационные аспекты рекламы в современных «глянцевых» журналах с обоснованием характеристик каждого из видов рекламы, которые применяются в этих изданиях. На основе контент-анализа классифицированы виды рекламы в современных «глянцевых» журналах и проанализированы отрасли, которые представляют рекламодатели этих СМИ. Особое внимание уделяется рассмотрению особенностей влияния рекламы на социализацию современного человека. В исследовании классифицированы типы рекламы в международных журналах, которые имеют украинское издание («Cosmopolitan», «Elle», «Maxim», «Playboy»): реклама на обложке журнала, рекламные страницы и блочная реклама, текстовые рекламные материалы, репортажи с рекламных мероприятий, интервью с постоянными коммуникантами рекламируемой продукции, фотографии рекламируемого товара, использование рекламируемого товара в качестве призов, рейтинги брендов, товаров и услуг, обзоры новых продуктов, список брендов и рекламодателей.
The article revealed socializing aspects of advertising in modern «glossy» magazines. Justified characteristics of different types of advertising in these publications. Based on content analysis created a classification of types of advertising in modern «glossy» magazines. Analyzed industry that represent advertisers of these media. Special attention is paid to the peculiarities of the influence of advertising on the socialization of the modern individual. The study classified the types of advertising in international journals, which have the Ukrainian edition («Cosmopolitan», «Elle», «Maxim», «Playboy»): advertising on the cover of the magazine, advertising page and block advertising, text advertising, reports from promotional events, interviews with regular communicants of the advertised products, photos the advertised goods, the use of the advertised goods as prizes, the ratings of the brands, goods and services, reviews of new products, the list of brands and advertisers.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Algeria Algeria
1
Argentina Argentina
1
Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
Egypt Egypt
1
France France
1943364
Germany Germany
-1631235441
Greece Greece
66007
Ireland Ireland
138309142
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
188505
Poland Poland
1823937295
Romania Romania
2
Russia Russia
533979
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
-1161246104
United Kingdom United Kingdom
115062
United States United States
-1988634249
Unknown Country Unknown Country
1478944901

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
1823937300
France France
1943365
Germany Germany
99997910
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
207946
Poland Poland
1823937297
Russia Russia
18
Ukraine Ukraine
1017433680
United Kingdom United Kingdom
38464
United States United States
-1988634248
Unknown Country Unknown Country
32

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Advertising in modern glossy magazines2015.pdf 328.58 kB Adobe PDF -1516105526

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.