Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44358
Title: Peculiarities to choose sales policy tools at the Ukrainian innovatively active machine building enterprises at the economic cycle stage
Other Titles: Особливості вибору інструментарію збутової політики інноваційно-активних машинобудівних підприємств України на етапах економічного циклу
Особенности выбора инструментария сбытовой политики инновационно-активных машиностроительных предприятий Украины на этапах экономического цикла
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Olefirenko, Oleh Mykhailovych
Keywords: збутова політика
сбытовая политика
sales policy
інструменти збутової політики
инструменты сбытовой политики
sales policy tools
інноваційно-активні підприємства
инновационно-активные предприятия
innovatively active enterprises
машинобудування
машиностроение
machine building
циклічність економіки
цикличность экономики
economy cyclicality
Issue Year: 2016
Publisher: Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanidtycznej
Citation: Illiashenko, S. Peculiarities to choose sales policy tools at the Ukrainian innovatively active machine building enterprises at the economic cycle stage [Текст] / S. Illiashenko, O. Olefirenko // International Marketing and Management of Innovation. – 2016. - № 1.
Abstract: Стаття присвячена ідентифікації найбільш дієвого набору інструментів збутової політики інноваційно-активного машинобудівного підприємства з урахуванням циклів економічного розвитку. Встановлено наявність циклічної складової часового ряду зміни реального ВВП. Встановлено взаємозв’язок зміни з лагом в один рік реального ВВП України та рентабельності продажу інноваційної продукції машинобудівних підприємств. Визначено перелік інструментів впливу збутової політики на здатність підприємства виходити з кризових умов функціонування, а також лаг їх впливу. Розроблено методичні рекомендації щодо вибору ефективних стратегій збутової політики машинобудівних підприємств-інноваторів.
Статья посвящена идентификации наиболее действенного набора инструментов сбытовой политики инновационно-активного машиностроительного предприятия с учетом циклов экономического развития. Установлено наличие цикличной составляющей временного ряда изменения реального ВВП. Установлено взаимосвязь изменения с лагом в один год реального ВВП Украины и рентабельности продажи инновационной продукции машиностроительных предприятий. Определен перечень инструментов влияния сбытовой политики на способность предприятия выходить из кризисных условий функционирования, а также лаг их влияния. Разработаны методические рекомендации по выбору эффективных стратегий сбытовой политики машиностроительных предприятий-инноваторов.
The article deals with identification of the most active sales policy tools set at the innovatively active machine building enterprise, considering economic development cycles. One establishes cyclical constituent of the real GDP change time series, interconnection between real GDP lag change in one year and innovative production selling profitability from machine building enterprises. Authors determine sales policy tools impact on enterprise ability to recover from crisis and their impact lags. Methodic recommendations concerning sales policy efficient strategies choice at the machine building enterprises-innovators are investigated.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/44358
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other37
Canada1
China1
Germany13
France6
United Kingdom4
Hungary1
Japan2
Cambodia1
Netherlands6
Poland4
Ukraine29
United States13
Downloads
Other23
China9
Germany13
France2
Italy1
Japan1
Netherlands1
Poland2
Russia3
Saudi Arabia1
Slovakia1
Taiwan1
Ukraine9
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_Olefirenko_IMM.pdf468.02 kBAdobe PDF69Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.