Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45076
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Соціокультурні та ідіоетнічні аспекти рекламної комунікації
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords етнозорієнтованість
этноориентированность
ethnic orientation
лінгвокультурна спільнота
лингвокультурное сообщество
lingo-cultural society
бренд
brand
контекст
context
реклама
advertising
вербальні та невербальні сигнали
вербальные и невербальные сигналы
verbal and non-verbal signals
кроскультурна комунікація
кросскультурная коммуникация
cross-cultural communication
Type Conference Papers
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45076
Publisher Уманський національний університет садівництва (Умань, Україна)
License
Citation Ущаповська, І.В. Соціокультурні та ідіоетнічні аспекти рекламної комунікації [Текст] / І.В. Ущаповська // Матеріали всеукраїнської наукової Інтернет - конференції «Проблеми лінгвістики й методики викладання мов у контексті входження України в Європейський простір». - 2016. - С.113-116.
Abstract Головною проблемою в галузі міжнародного маркетингу та реклами є споживча поведінка представників різних етнокультурних спільнот. Виникає необхідність звернення до кроскультурних аспектів рекламної комунікації. Для сучасного суспільства характерним стає посилення ідіоетнічних рис у рекламній комунікації на противагу глобальним комунікаціям. Особливу увагу слід звертати на невербальні засоби кроскультурної комунікації в рекламі, оскільки саме невербальним засобам притаманна національна своєрідність, ідіоетнічність.
Главной проблемой в области международного маркетинга и рекламы является потребительское поведение представителей разных етнокультурных сообществ. Возникает необходимость обращения к кросскультурным аспектам рекламной коммуникации. Для современного общества характерным становится усиление идиоэтнических черт в рекламной коммуникации в противовес глобальным коммуникациям. Особенное внимание следует обращать на невербальные средства в рекламе, поскольку именно невербальным средствам характерны национальное своеобразие, идиоэтничность.
The main problem of international marketing and advertising is the consumption behavior of representatives of different ethnocultural societies. Cross-cultural aspects of advertising communication turn out to be urgent. Modern society is characterized by the increase of idioethnic signs in advertising communication unlike global communication. Special attention should be paid to non-verbal means in advertising, as non-verbal means are specified by national character, idioethnicity.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Canada Canada
20099
China China
175779074
Czechia Czechia
1
France France
51
Germany Germany
57820
Hungary Hungary
2
Ireland Ireland
642394
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3748
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
523261810
United Kingdom United Kingdom
104509546
United States United States
-1279633200
Unknown Country Unknown Country
46955885

Downloads

China China
2
France France
4
Germany Germany
4
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
-1279633198
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
-1279633186
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-428402763
Unknown Country Unknown Country
18

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_Sotsioculturni.PDF 278,04 kB Adobe PDF 1307298182

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.