Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46755
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Наукові проблеми дослідження зовнішнього мотиваційного середовища туристичних підприємств
Other Titles Scientific Research Problems of External Motivational Environment of Tourism Enterprises
Научные проблемы исследования внешней мотивационной среды туристических предприятий
Authors Виноградова, В.О.
Гусєва, О.Ю.
Пілігрим, К.І.
Keywords зовнішнє середовище
мотиваційне середовище
мотивація
персонал
туристичне підприємство
чинник
внешняя среда
мотивационная среда
мотивация
персонал
туристическое предприятие
фактор
external environment
motivational environment
motivation
personnel
travel company factor
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46755
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Виноградова, В.О. Наукові проблеми дослідження зовнішнього мотиваційного середовища туристичних підприємств [Текст] / В.О. Виноградова, О.Ю. Гусєва, К.І. Пілігрим // Механізм регулювання економіки. - 2015. - № 4. - С. 38-47.
Abstract Туристична галузь є однією з найбільш прибуткових у народному господарстві України. Величезний історико-архітектурний, природно-кліматичний та культурно-етнографічний потенціал, накопичений у державі, складає одну з вагомих іміджевих характеристик держави. За умов складного політико-економічного становища саме ця сфера гостинності може сприяти вирішенню проблем зайнятості населення, залученню іноземних інвестицій, покращанню іміджу нашої країни. У той самий час розвиток галузі тісно пов’язаний з новими вимогами до персоналу та зокрема до вмотивованості працівників підвищувати якість туристичних послуг, задовольняти потреби споживачів туристичних продуктів, підвищувати свій кваліфікаційний та професійний рівень. У статті вирішено такі наукові завдання: проведено контент-аналіз і встановлено наукові проблеми щодо розгляду вченими зовнішнього мотиваційного середовища туристичних підприємств з урахуванням чинників впливу на їх розвиток; обґрунтовано поняття «зовнішнє мотиваційне середовище туристичного підприємства»; виділено чинники та розроблено алгоритм діагностики зовнішнього мотиваційного середовища туристичного підприємства.
Туристическая отрасль является одной из наиболее прибыльных в народном хозяйстве Украины. Огромный историко-архитектурный, природно-климатический и культурно- этнографический потенциал, накопленный в государстве, составляет одну из весомых имиджевых характеристик государства. В условиях сложного политико-экономического положения именно эта сфера гостеприимства может способствовать решению проблем занятости населения, привлечению иностранных инвестиций, улучшению имиджа нашей страны. В то же время развитие отрасли тесно связано с новыми требованиями к персоналу и, в частности, к правильности работников повышать качество туристических услуг, удовлетворять потребности потребителей туристических продуктов, повышать свой квалификационный и профессиональный уровень. В статье решены следующие научные задачи: проведён контент-анализ и установлены научные проблемы по рассмотрению учёными внешней мотивационной среды туристических предприятий с учётом факторов влияния на их развитие; обосновано понятие «внешняя мотивационная среда туристического предприятия»; выделены факторы и разработан алгоритм диагностики внешней мотивационной среды туристического предприятия.
Tourist industry is one of the most profitable in the economy of Ukraine. A huge historical and architectural, climatic, cultural and ethnographic potential accumulated in the state is one of the important characteristics of the image of the state. Given the difficult political and economic situation, this is the hospitality sector can contribute to addressing employment, attract foreign investment, improve the image of our country. At the same time the industry's development is closely linked to new requirements for staff and, in particular – to the motivation of employees to improve the quality of tourism services, to meet the needs of consumers of tourism products, improve their qualification and professional level. The article addressed the following research objectives: A content analysis of scientific problems and established scientists to review the external motivational environment of tourism enterprises, taking into account factors affecting their development; grounded concept of "external motivational environment tourist enterprise"; the factors and developed an algorithm for the diagnosis of external motivational environment tourist enterprise.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки

Views

Canada Canada
1
China China
4
France France
3
Germany Germany
1851
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
425
United Kingdom United Kingdom
1853
United States United States
465
Unknown Country Unknown Country
23

Downloads

China China
461
Czechia Czechia
1
France France
3
Germany Germany
463
Ukraine Ukraine
394
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1852
Unknown Country Unknown Country
39

Files

File Size Format Downloads
Vynohradova_Husieva_Pilihrym.pdf 491,13 kB Adobe PDF 3214

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.