Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46821
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Review of marketing approaches to increase of sales effectiveness in the context of behavioral economics
Other Titles Обзор маркетинговых подходов к повышению эффективности продаж в контексте поведенческой экономики
Огляд маркетингових підходів до підвищення ефективності продажів в контексті поведінкової економіки
Authors Makhnusha, S.M.
ORCID
Keywords behavioral economics
irrational motives of consumers
social factors
marketing effectiveness
sales
restrictions
deficit
purchasing activity
поведінкова економіка
ірраціональні мотиви покупців
соціальні чинники
маркетинг
ефективність
продажі
обмеження
дефіцит
купівельна активність
поведенческая экономика
иррациональные мотивы покупателей
социальные факторы
маркетинг
эффективность
продажи
ограничения
дефицит
покупательская активность
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46821
Publisher Sumy State University
License
Citation Мakhnusha, S.M. Review of marketing approaches to increase of sales effectiveness in the context of behavioral economics / S.M. Мakhnusha // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. - 2016. - № 2. - Available: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2016_2/2016_2_1.pdf
Abstract The author of the article describes the main ideas of behavioral economics as a new direction in economic science. It sets out its postulates concerning the irrational behavior of people in terms of their economic decision-making, particularly in the context of marketing for the purpose of increasing sales efficiency. There were systematized approaches and it was proposed their integral use for the integrated result of these marketing techniques of influence onto the irrational motives of consumers’ behavior.
У статті автором розглянуті основні ідеї поведінкової економіки як нового напряму в економічній науці. Викладено її постулати, що стосуються ірраціональної поведінки людей в умовах прийняття ними господарських рішень, зокрема в контексті маркетингу для цілей підвищення ефективності продажів. Систематизовано підходи і запропоновано їх інтегральне використання для отримання інтегрованого результату від цих маркетингових технологій впливу на ірраціональні мотиви поведінки покупців.
В статье автором рассмотрены основные идеи поведенческой экономики как нового направления в экономической науке. Изложены её постулаты, касающиеся иррационального поведения людей в условиях принятия ими хозяйственных решений, в частности в контексте маркетинга для целей повышения эффективности продаж. Систематизированы подходы и предложено их интегральное использование для получения интегрированного результата от этих маркетинговых технологий влияния на иррациональные мотивы поведения покупателей.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Canada Canada
2
China China
1233704537
France France
1
Germany Germany
25645319
Greece Greece
1
Ireland Ireland
2114362
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
25593
Netherlands Netherlands
4266
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
436669886
United Kingdom United Kingdom
218343476
United States United States
114155008
Unknown Country Unknown Country
436669885
Venezuela Venezuela
1
Vietnam Vietnam
76725

Downloads

China China
3
Germany Germany
5
India India
153450
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Mexico Mexico
1
Portugal Portugal
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
1233704537
United Kingdom United Kingdom
17061
United States United States
1233704537
Unknown Country Unknown Country
3
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Мakhnusha.pdf 421,17 kB Adobe PDF -1827387694

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.