Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46983
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оптимізація вивчення дисципліни "анатомія людини" при впровадженні проблемно-орієнтовного навчання
Authors Hordiienko, Olena Volodymyrivna  
Sikora, Vitalii Zinoviiovych
Bumeister, Valentyna Ivanivna  
Yarmolenkо, Olha Serhiivna  
Приходько, Ольга Олексіївна
Приходько, Ольга Алексеевна
Prykhodko, Olha Oleksiivna
Ustianskii, Oleh Oleksiiovych
Bolotna, Iryna Vasylivna
Sulym, Liudmyla Hryhorivna
Keywords учбовий процес
учебный процес
educational process
анатомія
анатомия
anatomy
проблемно-орієнтовне навчання
проблемно-ориентированное обучение
problem-based learning
Type Conference Papers
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46983
Publisher Тернопіль: ТДМУ
License
Citation Оптимізація вивчення дисципліни "анатомія людини" при впровадженні проблемно-орієнтовного навчання / О.В. Гордієнко, В.З. Сікора, В.І. Бумейстер та ін.// XIII Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю, 12-13травня 2016 р.: мат. конф. – Тернопіль: ТДМУ, 2016 р. – Т.2. – С. 93-94.
Abstract Метод проблемно - орієнтованого навчання розвиває навички самостійного прийняття рішення і мотивує студентів, які залучені в активний навчальний процес. Запровадження на теоретичних кафедрах медичного інституту Сумського державного університету проблемно-орієнтовного навчання в учбовий процес сприятиме забезпеченню високого кваліфікаційного рівня майбутніх лікарів.
Метод проблемно - ориентированного обучения развивает навыки самостоятельного принятия решения и мотивирует студентов, которые вовлечены в активный учебный процесс. Введение на теоретических кафедрах медицинского института Сумского государственного университета проблемно-ориентированного обучения в учебный процесс будет способствовать обеспечению высокого квалификационного уровня будущих врачей.
The method of problem - based learning develops skills of self decision and motivates students, who were involved in the active learning process. Implementation of the problem-oriented learning in the educational process on theoretical departments of the Medical Institute of SSU will promote high qualification of future physicians.
Appears in Collections: Наукові видання (МІ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
3
Indonesia Indonesia
1
Italy Italy
2
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
257
United Kingdom United Kingdom
863
United States United States
1725
Unknown Country Unknown Country
18

Downloads

China China
3
Czechia Czechia
1
Germany Germany
3
Malaysia Malaysia
1
Norway Norway
2
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
232
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Hordiienkoeducationalprocess.pdf 292,99 kB Adobe PDF 247

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.