Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4876
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Удосконалення теоретико-методичного підходу до оцінки маркетингової привабливості регіону
Other Titles Усовершенствование теоретико-методического похода к оценке маркетинговой привлекательности региона
Improvement of theoretik-methodical approaches to the estimation of regional marketing attractiveness
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Sygyda, Liubov Oleksiivna
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070
Keywords територіальний продукт
геотовар
конкурентоспроможність території
маркетингова привабливість території
SWOT-аналіз
фактор достатності ресурсів
фактор життєвого рівня населення
інвестиційний фактор
інноваційний фактор
екологічний фактор
территориальный продукт
геотовар
конкурентоспособность территории
маркетинговая привлекательность территории
SWOT-анализ
фактор достаточности ресурсов
фактор жизненного уровня населения
инвестиционный фактор
инновационный фактор
экологический фактор
territorial product
geogoods
territial competitiveness
marketing appeal of territory
SWOT-analysis
factor of resource’s sufficiency
factor of a life’s population standard
investment factor
ecological factor
innovative factor
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4876
Publisher "Університетська книга"
License
Citation Біловодська О.А. Удосконалення теоретико-методичного підходу до оцінки маркетингової привабливості регіону / О.А. Біловодська, Л.О. Сигида // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №1. – С. 55-66
Abstract Проаналізовано сучасні підходи до розуміння території як геотовару, визначено відмінності та спільні риси понять «конкурентоспроможність території» та «маркетингова привабливість території». Запропоновано методичний підхід до аналізу маркетингової привабливості регіону та виконано відповідну оцінку Сумської, Полтавської та Чернігівської областей. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4876
Проанализированы современные подходы к пониманию территории как геотовара, определены отличия и общие черты понятий «конкурентоспособность территории» и «маркетинговая привлекательность территории». Предложен методический подход к анализу маркетинговой привлекательности региона и выполнена соответствующая оценка Сумской, Полтавской и Черниговской областей. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4876
Modern approaches to understanding of territory as geogoods are analysed, differences and the general lines of concepts "competitiveness of territory" and "marketing attractiveness of territory" are defined. Methodical approaches to the analysis of regional marketing attractiveness are offered and the corresponding estimation of the Sumy, Poltava and Chernigov regions is done. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/4876
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
8
Czechia Czechia
1
EU EU
1
France France
805597
Germany Germany
39783029
Greece Greece
102872
Ireland Ireland
7032640
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
17149
Romania Romania
14065276
Russia Russia
2412798
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
-2077341771
United Kingdom United Kingdom
144252566
United States United States
-2077341772
Unknown Country Unknown Country
431883519

Downloads

China China
1
France France
1145386541
Germany Germany
203
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
14065277
Ukraine Ukraine
1151397904
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-2077341772
Unknown Country Unknown Country
175

Files

File Size Format Downloads
2_2.pdf 262.01 kB Adobe PDF 233508333

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.