Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55775
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Стратегія удосконалення іпотечного кредитування в банку з метою підвищення його конкурентоспроможності
Other Titles Strategy of improvement mortgage lending in the bank to increase its competitiveness
Authors Берегуля, О.В.
ORCID
Keywords іпотечний кредит
ипотечный кредит
mortgage instruments
інструменти іпотечного кредитування
инструменты ипотечного кредитования
mortgage lending instruments
стандарти іпотечного кредитування
стандарты ипотечного кредитования
standards of mortgage lending
конкуренція
конкуренция
competition
банківські ризики
банковские риски
banking risks
Type Article
Date of Issue 2009
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55775
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Берегуля, О.В. Стратегія удосконалення іпотечного кредитування в банку з метою підвищення його конкурентоспроможності [Текст] / О.В. Берегуля // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України: збірник наукових праць. – Суми: УАБС НБУ, 2009. - Вип. 25. - С. 293-301.
Abstract У статті розглянуто проблеми іпотечного ринку України шляхом формування стратегії роботи комерційного банку на цьому сегменті кредитного ринку. Стратегія роботи банку з іпотечними кредитами розглянута з позицій підвищення його конкурентоспроможності. Автор визначив такі напрямки формування стратегії банку: 1) забезпечення довгими ресурсами; 2) регулювання ризиків; 3) забезпечення доступу потенційних клієнтів до іпотечних кредитів. Порушено питання поглиблення сегментації клієнтів банку в розрізі соціальних груп і на цій основі проведення диверсифікації стандартів іпотечного кредитування.
The article is considered with the problems of mortgage market of Ukraine in the prism of forming of strategy of commercial bank work on this segment of credit market. The strategy of work of a bank with mortgage credits is considered from the positions of increasing of its competitiveness. The author designated directions of forming of bank strategy: 1) providing by long resources; 2) regulation of risks; 3) providing of access of potentional clients to the mortgage credits. The author especially marks out the question of deepening of segmentation of bank clients as social groups and on this basis conducting of diversification of standards of mortgage crediting.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
1
Germany Germany
45
Greece Greece
1
Ireland Ireland
32359
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
977
Ukraine Ukraine
314305
United Kingdom United Kingdom
159838
United States United States
934109
Unknown Country Unknown Country
314304

Downloads

China China
1
France France
2
Germany Germany
159837
Lithuania Lithuania
17154
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
1756002
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1755942
Unknown Country Unknown Country
134

Files

File Size Format Downloads
Berehulia_Ipotechne_kredytuvannia.pdf 1,29 MB Adobe PDF 3689079

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.