Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56895
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Internet banking: an initial look at Ghanaian bank consumer perceptions
Other Titles Впровадження інтернет‐банкінгу в Гані: перший погляд на споживче сприйняття
Authors Woldie, A.
Hinson, R.
Iddrisu, H.
Boateng, R.
ORCID
Keywords internet banking
Ghana
service quality
consumer perceptions
Internet adoption
інтернет-банкінг
Гана
якість обслуговування
Type Article
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56895
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Woldie, A. Internet banking: an initial look at Ghanaian bank consumer perceptions [Text] / A. Woldie, R. Hinson, H. Iddrisu, R. Boateng // Banks and Bank Systems. - Special Issue on Small Business Finance and Banking Services of Emerging and Developing Countries. – 2008. – Volume 3. - Issue 3. - P. 35-46.
Abstract Internet banking is a tool in the service delivery arsenal for banks. This study focuses on client-bank relationship and on how Internet adoption may improve the qualitative relationship between banks and firms in Ghana and the business they serve. The study adopted a triangulation approach in meeting its objectives. A sample of 180 companies was sampled from the manufacturing, commerce, and services sectors of the economy. The findings of the study were mainly reported by means of descriptive statistics. The research findings indicate that Internet banking services are at their infant stage. Of the respondents, 68% had heard about Internet banking while 33% have never heard about it. 55% of the respondents said security concerns were the major barrier to the adoption of Internet banking. 55.6% of the firms that responded were not connected to the Internet whiles 44.4% were. Majority of the interviewees said they would still visit the bank even if their company adopts Internet banking. Access to their account balance and understanding customer needs are the most important factors for facilitating a good bank client relationship for firms in Ghana and their banks. Banks in Ghana need to start considering the introduction of Internet strategies in the development of customer relationship management (CRM) programs, which will ultimately increase the customer lifetime value of their clients. The present paper is one of the first Internet banking studies from a West African context on the usefulness of Internet banking technologies to bank clients.
В усьому світі інтернет-банкінг є важливим інструментом арсеналу надання банківських послуг. Дослідження було проведене в країні, що розвивається, з метою вивчення взаємозв’язків між клієнтами і банками, якісного покращення стосунків між банками та компаніями Гани шляхом впровадження інтернет-технологій у банківську систему. Для успішного досягнення мети був використаний тригонометричний підхід. Вибірка зі 180 компаній охоплює наступні сектори економіки: сфера виробництва, комерції та надання послуг. Результати дослідження надані за допомогою описової статистики. Вони вказують на те, що послуги інтернет-банкінгу Гани знаходяться на початковому етапі. Якщо для 68% респондентів явище інтернет-банкінгу є знайомим, то 33% ніколи про нього не чули, 55% респондентів доповіли, що проблема безпеки – основний бар’єр до впровадження інтернет-банкінгу, а 55.6% компаній навіть не мали доступу до інтернету. Компанії Гани користуються інтернет-банкінгом для переказу грошей та перевірки залишку коштів на рахунку. Переважна більшість опитуваних продовжуватимуть користуватись послугами традиційних банків навіть після впровадження системи інтернет-банкінгу. Результати дослідження свідчать про те, що вільний доступ до розрахункового балансу, так само, як і розуміння потреб клієнтів, – найважливіші фактори покращення взаємозв’язків між банками та клієнтами. Банкам необхідно усвідомити важливість впровадження інтернет-технологій, щоб сприяти розвитку програм управління відносинами з клієнтами (CRM – customer relationship management). У кінцевому результаті це приведе до підвищення оцінки життєвого циклу клієнта. Дана стаття – одне з перших досліджень у сфері інтернет-банкінгу Західної Африки, яка наголошує на корисності системи інтернет-банкінгу.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Algeria Algeria
8187
Australia Australia
1335058992
Belgium Belgium
1
China China
1
Denmark Denmark
1
Ethiopia Ethiopia
1
France France
-721002586
Germany Germany
1440692521
Ghana Ghana
98206
India India
-721002596
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1391680632
Italy Italy
-721002587
Japan Japan
411436677
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Namibia Namibia
1
Nepal Nepal
411436682
Netherlands Netherlands
496275
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
-721002588
Philippines Philippines
8182
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
118082525
Sri Lanka Sri Lanka
36396611
Sweden Sweden
166884
Taiwan Taiwan
1
Tanzania Tanzania
1
Turkey Turkey
197625
Ukraine Ukraine
206233
United Kingdom United Kingdom
-301460038
United States United States
566415854
Unknown Country Unknown Country
193726
Vietnam Vietnam
197398
Zambia Zambia
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Algeria Algeria
1
Canada Canada
1
China China
8191
France France
1
Germany Germany
1440692522
Ghana Ghana
1711042527
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
430971854
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Malawi Malawi
147896
Malaysia Malaysia
1
Maldives Maldives
1
Mongolia Mongolia
1
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
982306868
North Macedonia North Macedonia
1
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
36396616
Philippines Philippines
118082528
Somalia Somalia
1
South Africa South Africa
1391680623
Sri Lanka Sri Lanka
88544
Tanzania Tanzania
8171
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
58844
United Kingdom United Kingdom
181571162
United States United States
-1394471124
Unknown Country Unknown Country
1711042530
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Atsede Woldie.pdf 153,04 kB Adobe PDF -1980306822

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.