Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61696
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Сайт наукового журналу як інструмент інтернет-маркетингу знань науково-освітніх установ
Other Titles Сайт научного журнала как инструмент интернет-маркетинга научно-образовательных учреждений
The website of a scientific journal as a tool of knowledge Internet marketing at scientific and educational institutions
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords сайт
site
науковий журнал
научный журнал
scientific journal
інтернет-маркетинг
интернет-маркетинг
Internet marketing
науково-освітня установа
научно-образовательное учреждение
research and educational institution
комунікативна ефективність сайту
коммуникативная эффективность сайта
communicability of website
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61696
Publisher Одеський національний політехнічний університет
License
Citation Ілляшенко, С.М. Сайт наукового журналу як інструмент інтернет-маркетингу знань науково-освітніх установ / С.М. Ілляшенко // Маркетинг і цифрові технології. – 2017. – № 1. – С. 6-19.
Abstract Викладено результати аналізу комунікативної ефективності сайту наукового журналу «Маркетинг і менеджмент інновацій» з позицій: динаміки відвідуваності (кількість сеансів, відвідувачів, переглянутих сторінок, у т.ч. загалом і за один сеанс, тривалість сеансу), структури відвідувачів та авторів статей за країнами, пристроїв і каналів заходів на сайт, мовної структури статей, тематичної спрямованості статей журналу, структури авторів за рівнем кваліфікації тощо. Виконано аналіз комунікативної ефективності сайту журналу та заходів, що їх реалізує редакційна колегія. Виявлено основні недоліки комунікативної політики і зазначено шляхи їх усунення. Аналіз підтвердив достатньо високий рівень комунікативної ефективності сайту, а також актуальність тематичної спрямованості розділів журналу. Результати аналізу доцільно використовувати як методичну допомога редакційним колегіям нових журналів.
Изложены результаты анализа коммуникативной эффективности сайта научного журнала «Маркетинг и менеджмент инноваций» в контексте: динамики посещаемости (количество сеансов, посетителей, просмотренных страниц, в т.ч. в целом и за один сеанс, продолжительность сеанса), структуры посетителей и авторов статей по странам, устройств и каналов заходов на сайт, языковой структуры статей, тематической направленности статей журнала, структуры авторов по уровню квалификации и т.п. Выполнен анализ коммуникативной эффективности сайта журнала и мероприятий, которые реализует редакционная коллегия. Выявлены основные недостатки коммуникативной политики и указаны пути их устранения. Анализ подтвердил достаточно высокий уровень коммуникативной эффективности сайта, а также актуальность тематической направленности разделов журнала. Результаты анализа целесообразно использовать в качестве методической помощи редакционным коллегиям новых журналов.
The results of the analysis of the communicative effectiveness of the website of "Marketing and Management of Innovations" scientific journal are presented from the point of view of: attendance dynamics (number of sessions, visitors, viewed pages in general and their number per session, duration of the session), structure of visitors and articles’ authors by countries, devices and channels used, language structure of the articles, the thematic focus of the articles, authors structure based on their qualification level, etc. The analysis of the communicative effectiveness of the journal website and activities implemented by the editorial board is carried out. The main shortcomings of communicative policy are revealed and ways of their elimination are indicated. The analysis confirms the high level of the communicative effectiveness of the website, as well as the relevance of the thematic focus of the magazine sections. The results of the analysis should be used as a methodical basis by editorial boards of new journals.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1724
France France
6606
Germany Germany
1
Ireland Ireland
26127
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
569906
United Kingdom United Kingdom
267582
United States United States
1709438
Unknown Country Unknown Country
569905

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
52256
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
2
Czechia Czechia
3447
Denmark Denmark
1
France France
3
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
52251
Russia Russia
6
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
1709442
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3151292
Unknown Country Unknown Country
30

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_digital_marketing.pdf 568,58 kB Adobe PDF 4968736

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.