Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65548
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Диагностика тенденций развития менеджмента процессов создания инновационных ценностей на предприятиях
Other Titles Діагностика тенденцій розвитку менеджменту процесів створення інноваційних цінностей на підприємствах
Diagnostics trends of management processes of the innovative value for enterprises
Authors Безгин, К.С.
Кульга, А.А.
ORCID
Keywords аксиогенез
аксіогенез
aksiogenesis
инновация
інновація
innovation
качество
якість
quality
коллаборация
колаборація
collaboration
менеджмент
management
ценность
цінність
value
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65548
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Безгин, К.С. Диагностика тенденций развития менеджмента процессов создания инновационных ценностей на предприятиях [Текст] / К.С. Безгин, А.А. Кульга // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 1. – С. 94-114. – DOI: 10.21272/mmi.2017.1-09.
Abstract Проведен анализ инновационной деятельности на макроуровне, а также осуществлена оценка качества управления процессами создания инновационной ценности на предприятиях машиностроительной и металлургической отраслей, в результате чего выявлены основные тенденции развития аксиогенеза по основным функциональным сферам, что позволило систематизировать и сопоставить их с трансдисциплинарными тенденциями трансформации инновационных процессов на международном уровне, а также сформулировать основные направления их развития.
Проведено аналіз інноваційної діяльності на макрорівні, а також здійснено оцінювання якості управління процесами створення інноваційної цінності на підприємствах машинобудівної і металургійної галузей, внаслідок чого виявлено основні тенденції розвитку аксіогенезу за основними функціональними сферами, що дозволило систематизувати та зіставити з трансдисциплінарними тенденціями трансформації інноваційних процесів на міжнародному рівні, а також сформулювати основні напрямки їх розвитку.
The aim of the article. Evaluation quality management processes of creating innovative values at domestic enterprises and their comparison with the worldwide trends to determine transdisciplinary conceptual directions of innovative activity development. The results of the analysis. The article carried an overview of the development of an innovative component of Ukraine at the international and macro level, the analysis of which is designated a number of trends in the national innovation system, contrary to the logic of global development of innovative infrastructure and human capital, as well as the recommendations of international experts in the field of innovation. The assessment of the quality management processes of creating innovative value at the enterprises of machine-building and metallurgical industries is carried out, resulting in identified key trends in the development aksiogenesis on the main functional areas, which made it possible to systematize and compare them with transdisciplinary trends in the transformation of innovative processes at the forefront of foreign enterprises, and to formulate the conceptual directions of their development and offer a number of social humanitarian technologies focused on the evolutionary transition of domestic of business entities on a non-linear paradigm of innovation development. Conclusions and directions of further researches. Further development of the theory and practice of management processes of value creation requires the development of relevant theoretical and practical imperatives of taking the complexity of postmodern society and the consumer in this society. Transformation of consumer interpretation leads to the devaluation of the traditional models aksiogenesis based on the rationality of the subject of consumption, linear and normative paradigms. Improving the quality management process of value creation and overcoming the contradictions between the theory and practice of innovation of domestic enterprises, possibly through the elimination of the traditional position of an external observer, through the inactivation of a business entity in the market flow of increasing complexity. Further research is necessary to form scientific and practical base of the inactivation of business entity in the market flow, which involves the development of a methodology aksiogenesis, which is based on transdisciplinary approach, nonlinear and behavioral paradigms of innovative development models postnonclassical rationality, positions of society sustainable development, epistemic conceptualisation object values.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
France France
1
Germany Germany
953886
Greece Greece
1
Ireland Ireland
45925
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
17824526
United Kingdom United Kingdom
8173750
United States United States
97818988
Unknown Country Unknown Country
17824525

Downloads

China China
3467132
Germany Germany
4215
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
52996369
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
142641607
Unknown Country Unknown Country
13

Files

File Size Format Downloads
Bezghyn_Kulha_innovatsiia_MMI_2017_1.pdf 368,75 kB Adobe PDF 199109343

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.