Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65930
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovative approaches in marketing studies of industrial and technology production
Other Titles Инновационные подходы в маркетинговых исследованиях производственно-технической продукции
Інноваційні підходи в маркетингових дослідженнях виробничо-технічної продукції
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Nahornyi, Yevhen Ihorovych  
Nikonets, M.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
http://orcid.org/0000-0003-0756-8398
Keywords marketing researches
industrial marketing
b-to-b marketing
B2B marketing
engineering
industrial and technical production
marketing innovations
marketing of innovations
маркетингові дослідження
промисловий маркетинг
b-to-b маркетинг
B2B маркетинг
машинобудування
виробничо-технічна продукція
інновації в маркетингу
маркетинг інновацій
маркетинговые исследования
промышленный маркетинг
машиностроение
производственно-техническая продукция
инновации в маркетинге
маркетинг инноваций
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65930
Publisher Sumy State University
License
Citation Teletov, A. Innovative approaches in marketing studies of industrial and technology production [Текст] / A. Teletov, I. Nagornyi, M. Nikonets // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 57-66.
Abstract It was considered the complex of market researches of the industrial enterprise, including: the formulation of research objectives in accordance with the existing problem, foundation of method of obtaining data selection, analysis of features of collecting information for industrial and technology products, processing of results and the development of management actions. Complex of researches relates to the development and production, the study of consumer behavior, intermediaries, suppliers and other contractors of the industrial enterprise. It was conducted the analysis of micro- and macroenvironment of marketing and assessment of the competitiveness of one of the basic products for the success of industrial products producer in the market on the example of the concern «Nicmas».
Розглянуто комплекс маркетингових досліджень промислового підприємства, що містить: формулювання цілей дослідження, відповідно до існуючої проблеми, обґрунтування вибору методу отримання даних, аналіз особливостей збирання інформації для виробничо-технічної продукції, обробку результатів та вироблення управлінських впливів. Комплекс досліджень стосується розроблення та виробництва продукції, вивчення поведінки споживачів, посередників, постачальників сировини та інших контрагентів промислового підприємства. Проведено аналіз маркетингового мікро- і макросередовища та оцінку конкурентоспроможності одного з базових видів продукції для забезпечення успіху виробника на ринку промислових товарів на прикладі концерну «Nicmas».
Рассмотрен комплекс маркетинговых исследований промышленного предприятия, который содержит: формирование целей исследования в соответствии с существующей проблемой, обоснование выбора метода получения данных, анализ особенностей сбора информации для производственно-технической продукции, обработку результатов и выработку управляющих воздействий. Комплекс исследований касается разработки и производства продукции, изучения поведения потребителей, посредников, поставщиков сырья и других контрагентов промышленного предприятия. Проведены анализ маркетинговой микро- и макросреды и оценка конкурентоспособности одного из базовых видов продукции для обеспечения успеха производителя на рынке промышленных товаров на примере концерна «Nicmas».
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
China China
1665671209
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
431622830
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
138143867
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
2057203172
Nepal Nepal
1
Pakistan Pakistan
605043
Philippines Philippines
47750724
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
87289
Turkey Turkey
1210086
Ukraine Ukraine
2117390652
United Kingdom United Kingdom
1066331439
United States United States
-2017112304
Unknown Country Unknown Country
2117390651
Vietnam Vietnam
15046

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
2
France France
1
Germany Germany
2
India India
2117390651
Ireland Ireland
5093251
Lithuania Lithuania
346163
Malaysia Malaysia
2057203174
Philippines Philippines
1
South Africa South Africa
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
2117390653
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2117390652
Unknown Country Unknown Country
6
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Teletov_Nagornyi.pdf 399,07 kB Adobe PDF -175120031

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.