Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66348
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects
Other Titles Раскрытие информации по устойчивому развитию как инструмент маркетинговых коммуникаций со стейкхолдерами, маркетинговые, социальные и экономические аспекты
Розкриття інформації зі сталого розвитку як інструмент маркетингових комунікацій компаній зі стейкхолдерами: маркетингові, соціальні та економічні аспекти
Authors Vasylieva, Tetiana Anatoliivna  
Lieonov, Serhii Viacheslavovych  
Makarenko, Inna Oleksandrivna  
Sirkovska, N.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0635-7978
http://orcid.org/0000-0001-5639-3008
http://orcid.org/0000-0001-7326-5374
Keywords marketing
reporting on sustainable development
accounting for ESG-criteria
sustainable development
innovation development
stakeholder
marketing communications
маркетинг
звітність зі сталого розвитку
облік за ESG-критеріями
сталий розвиток
інноваційний розвиток
стейкхолдери
маркетингові комунікації
отчетность по устойчивому развитию
учет по ESG-критериям
устойчивое развитие
инновационное развитие
стейкхолдеры
маркетинговые коммуникации
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66348
Publisher Sumy State University
License
Citation Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects [Текст] = Розкриття інформації зі сталого розвитку як інструмент маркетингових комунікацій компаній зі стейкхолдерами: маркетингові, соціальні та економічні аспекти / T. Vasilieva, S. Lieonov, I. Makarenko, N. Sirkovska // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 350-357. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-31
Abstract In the context of the inability of the traditional corporate reporting paradigm to meet the stakeholders need, the new sustainability accounting paradigm and sustainability disclosure information as its communication tool has a number of marketing, social and economic benefits. It brings particular importance to attracting financing for innovative development and innovation activities of companies. The analysis of peculiarities Ukrainian companies sustainability reporting testifies the initial stage of its formation. At the same time, the authors underline the increase of companies’ innovation potential with more transparent sustainability reporting, which takes into account socio-ecological and economic aspects of activity and meets the needs of stakeholders in the current conditions.
В умовах неспроможності традиційної парадигми корпоративної звітності задовольнити запити стейкхолдерів, нова парадигма обліку сталого розвитку та її комунікаційний інструмент – розкриття інформації зі сталого розвитку мають ряд маркетингових, соціальних та економічних переваг. Особливого значення воно набуває для залучення фінансування інноваційного розвитку та інноваційної діяльності компаній. Проведений аналіз особливостей поширення звітності зі сталого розвитку серед українських компаній засвідчує початковий етап її становлення. При цьому підвищення їх інноваційного потенціалу автори вбачають за рахунок більш прозорої звітності зі сталого розвитку, яка враховує соціо-еколого-економічні аспекти діяльності та відповідає запитам стейкхолдерів у сучасних умовах.
В условиях несостоятельности традиционной парадигмы корпоративной отчетности удовлетворить запросы стейкхолдеров, новая парадигма учета устойчивого развития и ее коммуникационный инструмент – раскрытые информации по устойчивому развитию имеют ряд маркетинговых, социальных и экономических преимуществ. Особое значение оно приобретает в формировании основы для привлечения финансирования инновационного развития и инновационной деятельности компаний. Проведенный анализ особенностей распространения отчетноти по устойчивому развитию среди украинских компаний свидетельствует о начальном этапе ее становления. Повышение инновационного потенциала компаний авторы видят за счет более прозрачной отчетности по устойчивому развитию, которая учитывает социо-эколого-экономические аспекты деятельности и соответствует запросам стейкхолдеров в современных условиях.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
615361047
China China
1
Germany Germany
20276042
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1180892124
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Puerto Rico Puerto Rico
1
Slovakia Slovakia
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
1820771951
United Kingdom United Kingdom
-1081786448
United States United States
101976285
Unknown Country Unknown Country
1330056640
Vietnam Vietnam
35813

Downloads

Austria Austria
615361048
China China
3
Germany Germany
22009
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1820771952
United Kingdom United Kingdom
39043
United States United States
920696523
Unknown Country Unknown Country
33
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Vasilieva.pdf 188,69 kB Adobe PDF -938076681

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.