Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67080
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Комунікативна ефективність групи у Facebook як інструменту просування випускової кафедри на ринку науково-освітніх послуг
Other Titles Коммуникативная эффективность группы в Facebook как инструмента продвижения выпускающей кафедры на рынке научно-образовательных услуг
The communicative effectiveness of the Facebook group as an instrument for promoting the university department to scientific and educational services market
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Shypulina, Yuliia Serhiivna  
Illiashenko, Nataliia Serhiivna
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
http://orcid.org/0000-0002-8133-578X
Keywords комунікативна ефективність
коммуникативная эффективность
communicative efficiency
просування
продвижение
promotion
випускова кафедра
выпускающая кафедра
graduating department
ринок науково-освітніх послуг
рынок научно-образовательных услуг
market of scientific and educational services
Web-культура
Web-culture
інтернет
интернет
Internet
соціальні мережі
социальные сети
social networks
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67080
Publisher Одеський національний політехнічний університет
License
Citation Ілляшенко, С.М. Комунікативна ефективність групи у Facebook як інструменту просування випускової кафедри на ринку науково-освітніх послуг [Текст] / С.М. Ілляшенко, Ю.С. Шипуліна, Н.С. Ілляшенко // Маркетинг і цифрові технології. – 2018. – Т. 2, № 1. – С. 83-95.
Abstract Викладено результати аналізу і кількісної оцінки за авторською методикою комунікативної ефективності сторінки (групи) випускової кафедри університету у соціальній мережі Facebook. Визначено основні напрями комунікативного впливу та їх адресатів. Виконано аналіз стану складових елементів Web-культури випускової кафедри як головної складової забезпечення її комунікативної ефективності у інтернет-просторі взагалі і соціальних мережах, зокрема. Розроблено схему цілеспрямованого управління комунікативною ефективність сторінки (групи) випускової кафедри у Facebook.
Изложены результаты анализа и количественной оценки по авторской методике коммуникативной эффективности страницы (группы) выпускающей кафедры университета в социальной сети Facebook. Определены основные направления коммунакитивного влияния и их адресанты. Выполнен анализ состояния составляюших элеиентов Web-культуры выпускающей кафедры, как главной составляющей обеспечения ее коммуникативной эффективности в интернет-пространстве вообще и в социальных сетях, в частности. Разработана схема целенаправленного управления коммуникативной эффективностью страницы (группы) выпускающей кафедры в Facebook.
The purpose of the article is to analyze the communicative effectiveness of the message content of the network page promoting the university to the market of scientific and educational services, as well as factors influencing communication in social networks. Results obtained. The communicative effectiveness of messages in "Marketing and Innovation Workshop" Facebook group was evaluated. This group belongs to Marketing and Management of Innovative Activity Department of the Sumy State University (SSU). The analysis covered the period from 01.09.2017 to 01.01.2018. The group page covers following target audiences: entrants, teachers, students, graduates, students’ parents, enterprises’ specialists, businessmen, colleagues from other universities and others. Its role is to popularize and strengthen the image of the Marketing and Management of Innovative Activity Department and its achievements, activities, scientific and educational services, etc. The group has 740 participants from Ukraine and other countries. The algorithm was developed, the system of indicators and the method of analysis of the communicative efficiency of the Facebook group of the graduating department were offered. The approbation of the mentioned developments was carried out at the Marketing and Management of Innovative Activity Department of Sumy State University. A quantitative assessment of the communicative effectiveness of messages on various topics was conducted on the page of the "Marketing and Innovations workshop of the SSU" group, the directions of influence were identified and their target audiences were outlined. The structure of the Web-system of the graduating MMIA department including already implemented and planned blocks which allow increasing the communicative efficiency in the Internet, was developed. The effectiveness of employees’ activities in the Internet depends on organization’s Web-culture level. It should be considered as an integral part of its corporate culture, providing a coherent and effective staff interaction in networks. The role of the Web-culture as one of the main factors ensuring a high level of communicative efficiency of the Web-system of the graduating department was revealed. An assessment of main components of the Web-culture of the MMIA department of the SSU was performed. The integrated management scheme of the communicative effectiveness of the Facebook group was developed. The scheme combines both the Web-culture as the basis for effective staff networking and the main areas of communicative influence. Conclusions. Obtained results deepen methodological principles of analysis and management of the Facebook page (group) communicative effectiveness, and highlight the important role of the Web culture as the basis for ensuring the effective staff Internet activity, social networking in particular.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
5547
Germany Germany
16004138
Greece Greece
105356
Ireland Ireland
986989
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
13863
Ukraine Ukraine
134357160
United Kingdom United Kingdom
58127077
United States United States
1089998965
Unknown Country Unknown Country
134357159

Downloads

China China
2
France France
1
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1433956262
United Kingdom United Kingdom
2958464
United States United States
1433956260
Unknown Country Unknown Country
77
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_Shypulina_Illiashenko_Facebook_group.pdf 960,01 kB Adobe PDF -1424096226

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.