Методичні основи оцінки впливу маркетингових інструментів на макроекономічну стабльність національної економіки
No Thumbnail Available
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Сумський державний університет
Article
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
Date of Presentation
Abstract
В роботі проведений аналіз світового досвіду методів оцінки бренду країни, на
основі якого виділено два базових напрямку: «споживчий» підхід, «фінансовий
підхід». Застосування коефіцієнту рангової кореляції Спірмена між оцінками
брендів країн заснованих на «споживчому» підході дозволив виділити основні його
недоліки при фрахуванні макроекономічної стабільності. Запропоновано для аналізу
впливу бренду країни на макроекономічну стабільність використовувати
«фінансовий підхід» в основі якого покладено використання об’єктивних показників
визначених методом головних компонент.
The world's experience of the country's brand evaluation methods is analyzed in this research. It provides a base to distinguish two basic courses: "consumer" approach and "financial approach". Implementation of the Spearman's rank correlation coefficient between countries' brands evaluations based on the "consumer" approach enables to distinguish its main disadvantages while taking into account the macroeconomic stability. To analyze country's brand impact on the macroeconomic stability, "financial approach" is suggested to be used. It is based on the objective parameters use, defined by the principle components method.
The world's experience of the country's brand evaluation methods is analyzed in this research. It provides a base to distinguish two basic courses: "consumer" approach and "financial approach". Implementation of the Spearman's rank correlation coefficient between countries' brands evaluations based on the "consumer" approach enables to distinguish its main disadvantages while taking into account the macroeconomic stability. To analyze country's brand impact on the macroeconomic stability, "financial approach" is suggested to be used. It is based on the objective parameters use, defined by the principle components method.
Keywords
бренд країни, конкурентоспроможність, коефіцієнт кореляції, бренд страны, конкурентоспособность, коэффициент корреляции, country brand, competitiveness, correlation coefficient
Citation
Люльов, О.В.
Методичні основи оцінки впливу маркетингових інструментів на макроекономічну стабльність національної економіки [Текст] / О.В. Люльов
// Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №4. - С. 154-159. - DOI: 10.21272/1817-9215.2017.4-20.