Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68622
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інноваційно-маркетингові перспективи в умовах створення сільських територіальних громад
Authors Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
http://orcid.org/0000-0001-8207-9178
Keywords об’єднані територіальні громади
объединённые территориальные общины
united territorial communities
адміністративна реформа
административная реформа
administrative reform
самоврядування
самоуправление
self-management
маркетинг
marketing
інноваційні маркетингові перспективи
инновационные маркетинговые перспективы
innovative marketing prospects
сільський зелений туризм
сельский зеленый туризм
rural green tourism
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68622
Publisher Сумський національний аграрний університет
License
Citation Тєлєтов, О.С. Інноваційно-маркетингові перспективи в умовах створення сільських територіальних громад / О.С. Тєлєтов, Н.Є. Летуновська // Вісник Сумського національного аграрного університету. Економіка і менеджмент. - 2018. - №6(76). - С. 71-76.
Abstract У статті обґрунтовано необхідність застосування концепції маркетингу як основи соціально-економічного розвитку сільських територій. З’ясовано деякі нові аспекти інноваційої діяльності в умовах створення сільських територіальних громад (ОТГ). Необхідно, щоб децентралізація не лише не відірвала сільські ОТГ від міст, а навпаки, сприяла б їх взаємовигідній співпраці. Показано необхідність розроблення механізмів розвитку та підтримки кластерних структур. Описано сільський зелений туризм як один з перспективних напрямків розвитку України як туристичної країни, що підвищить обсяги внутрішніх і зовнішніх інвестицій до сільських регіонів та збільшить кількість робочих місць у деяких суміжних галузях економіки.
Обоснована необходимость использования концепции маркетинга как основы социально-экономического развития сельских территорий. Выяснены некоторые новые аспекты инновационной деятельности в условиях создания сельских территориальных громад (ОТГ). Нужно, чтобы децентрализация не только не оторвала сельские ОТГ от городов, а наоборот, содействовала бы их взаимовыгодному сотрудничеству. Показана необходимость разработки механизмов развития и поддержки кластерных структур. Описан сельский зелёный туризм как одно из перспективных направлений развития Украины как туристической страны, что повысит объёмы внешних и внутренних инвестиций в сельские регионы и увеличит количество рабочих мест в некоторых смежных отраслях экономики.
Today, one of the major reforms in Ukraine is the transition from a centralized to decentralized management model that becomes necessary to ensure socio-economic development, the approximation of local self-government to a person, the construction of a comfortable infrastructure and an effective system of territorial organization of power in the state. It is emphasized that for the successful implementation of decentralization reforms, modern marketing tools, including marketing services, regional and social, should be applied. The purpose of the article is to find out some new aspects of marketing activity in the context of creating rural communities. The necessity of applying the concept of marketing as the basis of socio-economic development of rural territories is substantiated. For conducting administrative reform that will facilitate business it is necessary to carry out marketing researches, which will reveal the general tendencies of social and economic development. It is necessary to find out what is each object on the territory of the community from the point of view of economic and social activity. Joint programs of production, trade, banking, social, partnerships and special types of marketing should improve the conditions for the development of farming, small and family business, enable normal work of teachers, doctors and other so-called “state employees” and create the necessary infrastructure for comfortable living conditions for rural population. The necessity of developing mechanisms for supporting cluster structures is substantiated. This approach involves the use of marketing partnerships, the creation of powerful research centres, etc., which will enable regions of Ukraine, based on their own intellectual and economic power, to move from global dependence and global risks to more independent sustainable development. Rural communities are invited to start rural green tourism as one of the promising directions of Ukraine’s development as a tourist country, which will increase the volume of domestic and foreign investment in rural areas and increase the number of jobs in this and some related branches of the economy. At the regional level, there is also a complex of environmental marketing, which in combination with the above-mentioned will contribute to the sustainable and effective development of these new regional entities. It was emphasized that decentralization should be carried out in a complex with other (anti-corruption, pension, budget, tax, etc.) reforms, and also that the creation of united territorial communities in any case must not be compulsory – only voluntary. Only in fulfilment of these conditions decentralization of public administration and its impact on the socio-economic development of the combined territorial communities will be positive.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

France France
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
24441
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
2024780
United Kingdom United Kingdom
508535
United States United States
10852941
Unknown Country Unknown Country
48880

Downloads

France France
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
1016547
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
10852940
Unknown Country Unknown Country
508536

Files

File Size Format Downloads
Teletov_Letunovska.pdf 662,72 kB Adobe PDF 12378029

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.