Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70858
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Лояльність споживача: сутність та види програм
Other Titles Customer loyalty: the essence and program types
Authors Saher, Liudmyla Yuriivna  
Колесник, А.А.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
Keywords лояльність
лояльность
loyalty
стадії розвитку лояльності
стадии развития лояльности
loyalty development
поведінка
поведение
behavior
програма лояльності
программа лояльности
loyalty program
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70858
Publisher Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
License
Citation Сагер, Л.Ю. Лояльність споживача: сутність та види програм [Текст] / Л.Ю. Сагер, А.А. Колесник // Інфраструктура ринку, 2018. - № 20. - С. 176-186.
Abstract У статті досліджено різні підходи до визначення поняття «лояльність», а також її стадії та моделі. Охарактеризовано типові ознаки лояльного споживача. Проаналізовано програми лояльності, їх сутність, основні цілі. Узагальнено та систематизовано види програм лояльності, виявлено їх переваги, недоліки та відмінності. Співставлено цілі маркетингу на різних етапах життєвого циклу та підібрано для кожного з них окремі програми лояльності.
В статье исследованы различные подходы к определению понятия «лояльность», а также ее стадии и модели. Охарактеризованы типичные признаки лояльного потребителя. Проанализированы программы лояльности, их сущность, основные цели. Обобщены и систематизированы виды программ лояльности, выявлены их преимущества, недостатки и отличия. Сопоставлены цели маркетинга на разных этапах жизненного цикла и подобрано для каждого из них отдельные программы лояльности.
The article studies different approaches to the definition of "loyalty", as well as its phases and models. Typical features of a loyal consumer are characterized. The loyalty program, its essence and the main goals are analyzed. The types of loyalty programs are summarized and systematized, its advantages, disadvantages and differences are revealed. The marketing goal on different lifecycle phases are compared and the individual programs of loyalty were selected for each one.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Czechia Czechia
832
Germany Germany
-1375150955
Greece Greece
67591
Ireland Ireland
2116203
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1094308345
Ukraine Ukraine
-1036377422
United Kingdom United Kingdom
1094308344
United States United States
508202854
Unknown Country Unknown Country
122665

Downloads

Austria Austria
125946003
Czechia Czechia
125946015
Finland Finland
360253
France France
76925121
Germany Germany
125946007
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
360241
Netherlands Netherlands
-1036377424
Norway Norway
2116197
Poland Poland
46825956
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Spain Spain
799242
Ukraine Ukraine
287598464
United Kingdom United Kingdom
508202857
United States United States
287598463
Unknown Country Unknown Country
360335

Files

File Size Format Downloads
Saher_Kolesnyk_loyalnist.pdf 434,65 kB Adobe PDF 552607734

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.