Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72699
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Brand loyalty of Higher Education Institutions
Other Titles Лояльність до бренду закладів вищої освіти
Authors Abbas, S.A.
ORCID
Keywords брендин
лояльність бренду
заклади вищої освіти
маркетинг
якість послуг
branding
brand loyalty
brand management
higher education institutions
marketing
service quality
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72699
Publisher Sumy State University
License
Citation Abbas, S. A. (2019). Brand loyalty of Higher Education Institutions. Marketing and Management of Innovations, 1, 46-56. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-04
Abstract Сучасні тенденції функціонування та розвитку світової економіки обумовлюють використання та поширення теорій маркетингу та бренд-менеджменту не лише для популяризації товарів повсякденного споживання та масового виробництва, а й впровадження їх у діяльність закладів вищої освіти (ЗВО). У зв’язку з цим, головною метою даного дослідження є аналіз впливу рівня популярності бренду та якості надання послуг ЗВО на його репутацію (імідж), рівень довіри до ЗВО та лояльність споживачів до бренду ЗВО у довгостроковій перспективі. Автором наголошено, що просування бренду ЗВО забезпечує підтримку попиту на його послуги. Відповідно до мети дослідження автором проведено порівняльний аналіз ступеня впливу рівня популярності бренду і якості послуг на лояльність споживачів до бренду ЗВО. У рамках даного дослідження вибірку даних сформовано на основі анкетування 139 респондентів. Об’єктом дослідження обрано ЗВО, зокрема, два державних та два приватних університети регіону Лахор (Пакистан), які використовують агресивний метод просування бренду та надають високоякісні освітні послуги. Отримані результати емпіричного аналізу свідчать про статистично значимий вплив рівня популярності бренду та якості послуг на лояльність споживачів до бренду ЗВО. Так, автор дослідження наголошує на необхідності постійного використання принципів бренд-менеджменту у системі управління ЗВО. У статті зазначено, що порівнюючи ступені впливу незалежних змінних між собою, якість послуг у більшій мірі сприяє підвищенню лояльності споживачів до бренду ЗВО у довгостроковій перспективі. Автор зазначає, що у процесі прийняття обґрунтованих рішень у межах відповідних компетенцій, результати дослідження можуть бути корисними для представників широкого кола стейкхолдерів ЗВО: студентів, абітурієнтів, акредитованих освітніх організацій, професійних консалтингових компаній/маркетингових фірм та ін. Оскільки у рамках даного дослідження проаналізовано дані регіону Лахор, який є освітнім центром Пакистану, то автор припускає, що при аналізі менш населених регіонів у результатах дослідження можуть простежуватись певні відмінності. Окрім цього, форма власності ЗВО (державна чи приватна) в певній мірі може сприяти виникненню відмінностей у результатах дослідження.
There was a time when branding was limited to FMCG and mass manufacturers, but recent times have seen the importance of marketing and brand management of novel sectors like education. Considering this scenario, the main aim of the paper is to investigate the impact of brand awareness and service quality of HEIs (Higher Education Institutions); on their credibility, trust and the loyalty in the long run, which can be achieved through brand promotion and provision of valued services. The purpose further extends in making a comparison of the effect of both brand awareness (BA) and service quality (SQ) on HEIs' Loyalty. Methodological tools of the research methods are comprised of Quantitative data relying on a validated questionnaire with a sample size of 139. As the object of the research was higher education institutions (HEIs), two Government and two Private universities from Lahore (Pakistan) region were selected, which are involved in the aggressive brand promotion and known for the provision of esteemed service quality. The paper presenting the results of empirical analysis depicts that brand awareness and service quality have a significant impact on brand loyalty of educational institutes; thus, making it compulsory to stress on continuous brand management. However, in comparing both independent variables, it's the service quality that contributes more towards brand loyalty in the long run, yet both aspects work side by side and need to be focused. The results of the research can be equally useful for stakeholders encompassing higher education institutions as service providers, students/guardians as consumers or customers, accredited bodies and professional consultancy/marketing firms for informed decision making in their respective domains. As for research limitation, the data was collected from Lahore region which is known as an educational hub, so the results might show variations in less populated regions. Also, the nature of educational institutes I.e. state or private might account for different standpoints to some extent.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
18291
Ireland Ireland
17971173
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2078
Pakistan Pakistan
584536
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
648169769
United Kingdom United Kingdom
110875210
United States United States
761268884
Unknown Country Unknown Country
216446407
Vietnam Vietnam
18294

Downloads

Australia Australia
1
Bangladesh Bangladesh
1
Bhutan Bhutan
1
Brazil Brazil
1
Chile Chile
5304005
China China
60739530
Croatia Croatia
1
France France
2073978891
Germany Germany
10603856
Ghana Ghana
10603857
India India
35671691
Indonesia Indonesia
60739529
Ireland Ireland
1
Japan Japan
35671694
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Pakistan Pakistan
3236542
Peru Peru
1
Philippines Philippines
60739529
South Africa South Africa
17971177
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
-232816879
United Kingdom United Kingdom
60739528
United States United States
-232816878
Unknown Country Unknown Country
761268883
Vietnam Vietnam
35671691
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Syed Ali Abbas_MMI_01_2019.pdf 286 kB Adobe PDF -1527660637

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.