Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72873
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Використання освітнього підходу CLIL як інтеграція мовного та фахового навчання у немовних ВНЗ
Other Titles Educational approach CLIL usage as integration of language and professional training in non-language institutions
Authors Otroshchenko, Larysa Stepanivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-2333-333X
Keywords англійська за професійним спрямуванням
английский язык для профессионального использования
English for specific purposes
університет
университет
university
компетентність
компетентность
competence
викладання
обучение
teaching
Type Conference Papers
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72873
Publisher Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
License
Citation Отрощенко, Л.С. Використання освітнього підходу CLIL як інтеграція мовного та фахового навчання у немовних ВНЗ / Л.С. Отрощенко // Матеріали І (V онлайн) Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції “Дослідження та впровадження в навчальний процес сучасних моделей викладання іноземної мови: лінгво-дидактичні, методичні та міжнародні перспективи”. – 18 березня 2019. – Одеса: ОНУ ім. І.І. Мечникова. – С.194-196.
Abstract Метою дослідження є визначення особливостей використання освітнього підходу CLIL у Сумському держевному університеті. Проаналізовано два головні напрями – викладання фахових дисциплін англійською та використання міждисциплінарної тематики у викладанні предметів. Представлено переваги та труднощі використання CLIL.
Целью исследования есть определение особенностей использования образовательного подхода CLIL в Сумском государственном университете. Проанализировано два основных направления - преподавание специальных дисциплин на английском языке и использование междисциплинарной тематики в преподавании предметов. Представлено преимущества и трудности использования CLIL.
The aim of this research is to define main peculiarities of CLIL approach implementation in Sumy state university. Two main directions have been analyzed: professional disciplines teaching in English and interdisciplinary subject matter usage while teaching «English as a foreign language» or ESP. Advantages and difficulties of CLIL usage have been presented.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
1
France France
312
Germany Germany
41800
Greece Greece
1
Ireland Ireland
150987
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
395264620
United Kingdom United Kingdom
18194922
United States United States
1026929765
Unknown Country Unknown Country
40760380

Downloads

France France
395264620
Germany Germany
218012504
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
218012506
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1026929765
Unknown Country Unknown Country
19972

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.