Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74578
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Student perceptions of ESP course for cynological translators
Authors Liashenko, Iryna Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4211-5116
Keywords сприйняття
восприятие
perception
курс англійської мови професійного спрямування
курс английского языка профессионального направления
ESP course
кінологія
кинология
cynology
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74578
Publisher Serbia, Nis University
License
Citation Liashenko, I.V. Student Perceptions of ESP Course for Cynological Translators [Text] / I. Liashenko // The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. - 2019. - Vol. 7, № 1. - P. 17-30. - DOI https://doi.org/10.22190/JTESAP1901017L.
Abstract Сучасні вимоги до освітян-професіоналів у будь-якій сфері виникають у кожному спеціалізмі, навіть у новому та розвиваючому. Все більш актуальним стає попит на підготовку помічників кінологічних перекладачів суддів-шоу. Таким чином, це дослідження зосереджено на сприйнятті студентами курсу ESP для кінологічних перекладачів для підвищення ефективності курсу та навчання студентів, що, як вважається, є першим дослідженням у цій галузі. Використовуючи дані опитування студентів з двох перших партій курсу ESP щодо підготовки цих фахівців, ця стаття досліджує зв’язок між структурними компонентами курсу та покращеними досягненнями студентів, використовуючи підтверджуючий факторний аналіз. Ми також розглянули можливі пропозиції щодо вдосконалення дизайну курсу. Результати забезпечили підтримку нашої теорії дій щодо використання структурної конструкції системи з практичним стажуванням, що призводить до поліпшення навчальних досягнень студентів. Результати довели загальну цінність курсу зі збільшенням абсолютних досягнень студентів та якісних досягнень та методу кореляції рангів.
Современные требования к педагогам-профессионалов в любой сфере возникают в каждом специализм, даже в новом и развивающем. Все более актуальным становится спрос на подготовку помощников кинологических переводчиков судей-шоу. Таким образом, это исследование сосредоточено на восприятии студентами курса ESP для кинологических переводчиков для повышения эффективности курса и обучения студентов, что, как считается, является первым исследованием в этой области. Используя данные опроса студентов из двух первых партий курса ESP по подготовке этих специалистов, эта статья исследует связь между структурными компонентами курса и улучшенными достижениями студентов, используя подтверждение факторный анализ. Мы также рассмотрели возможные предложения по совершенствованию дизайна курса. Результаты обеспечили поддержку нашей теории действий по использованию структурной конструкции системы с практическим стажировкой, что приводит к улучшению знаний студентов. Результаты показали общую ценность курса с увеличением абсолютных достижений студентов и качественных достижений и метода корреляции рангов.
The modern requirements to the educating professionals in every sphere arise in every specialism, even in the new and developing. The actual demand in training the cynological translators assistants of show judges is becoming increasingly actual. Thus, this study is centered on student perceptions of ESP course for cynological translators to increase course efficiency and student learning, which is thought to be the first research in this area. Using students survey data from the two first batches of the ESP course on preparing these professionals, this article explores the linkage between the structural components of the course and the improved students' achievement, using the confirmatory factor analysis. We also examined possible suggestions for improving the design of the course. The results provided support for our theory of action about using a system structural design with practical traineeship, which results in improved student achievements. The results proved the total value of the course with the increasing absolute achievement of students and qualitative achievement and the rank correlation method.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
-853656310
Greece Greece
1
India India
7898
Ireland Ireland
75433875
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
7892
Ukraine Ukraine
172649
United Kingdom United Kingdom
1171961711
United States United States
-2101785833
Unknown Country Unknown Country
57464
Vietnam Vietnam
488030

Downloads

France France
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Syria Syria
1
Ukraine Ukraine
21878
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-2101785834
Unknown Country Unknown Country
6
Vietnam Vietnam
2560269

Files

File Size Format Downloads
Liashenko_Course_Cynological.pdf 720,44 kB Adobe PDF -2099203676

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.