Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75794
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Неймінг у неспецифічному мовленнєвому середовищі як складова PR-діяльності
Other Titles Naming in a non-specific speech environment as a component of PR-activity
Authors Кальненко, І.
Фєдотова, Н.
ORCID
Keywords неймінг
номінація
назва цукерок
найменування
ондитерська промисловість
PR-засоби
naming
nomination
names of sweets
name
confectionery industry
PR-means
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75794
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Кальненко, І. Неймінг у неспецифічному мовленнєвому середовищі як складова PR-діяльності [Текст] / І. Кальненко, Н. Фєдотова // Образ. - 2019. - №2(31). - С. 62-68. - DOI: 10.21272/Obraz.2019.2(31)-62-68.
Abstract Актуальність дослідження неймінгу кондитерських виробів торгової марки «Львівська майстерня шоколаду» зумовлена необхідністю вивчення ефективних прийомів, використовуваних у харчовій галузі задля створення привабливої комерційної пропозиції в конкурентному середовищі з метою ідентифікації унікального виробу із підприємством, збільшення споживацького попиту й підвищення лояльності клієнтів. Ринок кондитерських виробів перенасичений пропозиціями, підприємства, які виробляють цукерки за унікальною рецептурою, намагаються створити назви, що допоможуть відрізняти їхній товар від інших подібних. «Львівська майстерня шоколаду» з цією метою залучає як денотат специфічну лексику західноукраїнського діалекту. У дослідженні запропоновано класифікацію назв цукерок. Доведено: оскільки залучені діалектні слова не співвідносяться із загальновживаною літературною мовою, вони привертають увагу споживачів, а отже, можуть вважатися дієвим PR-засобом, використовуваним підприємством для ідентифікації своєї продукції.
The relevance of researching the naming of confectionery under the «Lviv Handmade Chocolate» trademark is defined by the need to study effective methods used in the food industry to create attractive commercial offer in a competitive environment in order to associate a unique product with the manufacturer, as well as increase consumer demand and customer loyalty. The confectionery market is oversaturated with offers, and enterprises that manufacture sweets using unique recipes try to create names that could help make their product stand out among other similar products in the industry. With this purpose «Lviv Handmade Chocolate» uses specific vocabulary of the West-Ukrainian dialect as a denotation. This research offers a classification of the names of sweets. It is proved that since the used dialectisms do not have any correlation with the common literary language, they will attract consumers’ attention and can therefore be considered to be an effective PR-means used by the enterprise to identify its products.
Appears in Collections: Образ

Views

Belgium Belgium
1
China China
609841928
Germany Germany
2944338
Greece Greece
4306
Iceland Iceland
7813176
Ireland Ireland
57135
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
452
Poland Poland
900507478
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
-1800902311
United Kingdom United Kingdom
154752382
United States United States
255491030
Unknown Country Unknown Country
612773126

Downloads

China China
28718852
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
900507479
Ukraine Ukraine
1417737181
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
28718853
Unknown Country Unknown Country
3

Files

File Size Format Downloads
Kalnenko_Fedotova_62_68.pdf 543.48 kB Adobe PDF -1919284926

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.