Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76341
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Beyond just branding gimmick: power of youths in eco-certification in Abia state, Nigeria
Other Titles Cільськогосподарський університет імені Майкла Окпари (Нігерія)
Authors Oteh, Ogbonnaya Ukeh
Obasi, Raymond Ozoemelam
Eze, Chiazokam Justina
Onyemachi, Okechukwu Duke Nduka
Keywords brand credibility
eco-branding
eco-labelling
eco-certification
environment
youth
надійність бренду
еко-брендинг
еко-маркування
еко-сертифікація
навколишнє середовище
молодь
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76341
Publisher Sumy State University
License
Citation Ukeh, O. O., Ozoemelam, O. R., Justina, E. C. & Nduka, O. O. D. (2019). Beyond Just Branding Gimmick: Power of Youths in Eco-Certification in Abia State, Nigeria. Marketing and Management of Innovations, 4, 69-81. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-06
Abstract Businesses do not operate in a vacuum. Activities of business have steadily increased pressure on the environment, leading to a growing demand for environmental sustainability and measures to address it. Ecocertification is seen as a strategic communication tool in green marketing strategy to build trust and credibility. This study provides evidence that eco-branding is more than just a branding gimmick. Using a sample of 120 students from Michael Okpara University of Agriculture Umudike, Nigeria, who are the future of environmentalism. The study observed that communication and campaign about environmental practices are not totally rejected by Nigerians. This mirrors the importance of perceived behavioural control especially – the dimension of self-efficacy and could serve as a foundation for developing policies that challenge certain assumptions held by young people concerning ecological issues. It also shows that young people are highly aware of eco-branding and labelling though their perception is limited to their level of exposure hence they consider such products being organic products. In addition, respondents prefer voluntary labelling than mandatory option. Voluntary labelling it emphasis the strength of value and ethicalmoral burden and commitment of the firm to the environment. These voluntary labels often come from trusted thirdparty institutions with high credibility. This study, therefore, identified that consumer’s education is a gateway to achieving the intent of eco-labels and branding because consumer perception of certification is negative.as it is seen as a marketing gimmick which reflects credibility crisis about brands with massive investment to promote environmental performance. This study also provides evidence that what drives certification performance among consumers is their concern about the environment and awareness of benefit such concern have on sustainability. The role of marketing is to design a green communication strategy that improves corporate credibility. In going for ecolabel policy, it is important to ensure the credibility of the certification as it reflects the credibility of the firm before the public.
Діяльність підприємств супроводжується зростанням негативного впливу на навколишнє природнє середовище, що обумовлює нагальність екологізації їх діяльності та випуску екологічнобезпечної продукції. Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання ефективності впровадження зеленого маркетингу екологічно відповідальними підприємствами для досягнення поставлених цілей. Визначено, що інструменти зеленого маркетингу дозволяють підприємствам впливати на цільову аудиторію формуючи екологічну свідомість споживачів їхньої продукції. Основною метою проведеного дослідження є вивчення потреб споживачів в Нігерії щодо екологічних товарів та послуг, а також їх вплив на забезпечення екологічного способу життя, встановлення факторів, які спонукають споживачів купувати товари з екологічним маркуванням. Основною гіпотезою дослідженні є відсутність статистично значимого впливу екологічного маркування товарів в Нігерії на споживчий попит еко продуктів. Об’єктом дослідження обрано вибірку зі 120 студентів Сільськогосподарського університету імені Майкла Окпари (Нігерія), оскільки саме вони є рушієм майбутньої реалізації екологічного способу життя в Нігерії. Авторами встановлено, що зелений маркетинг є новою господарською практикою в Нігерії, а молоде покоління має уявлення про екологічну марку та маркування, яке в той же час обмежене рівнем поінформованості процесів екологічного маркування та сертифікації. У процесі дослідження з’ясовано, що респонденти віддають перевагу добровільному маркуванню, ніж обов'язковому варіанту, оскільки даний тип маркування акцентує увагу споживачів на дотриманні компаніями принципів та цінностей збереження навколишнього природного середовища. У статті представлено результати емпіричного аналізу, які засвідчили, що сприйняття споживачами сертифікації є статистично не значимим. Ключову увагу в роботі приділено необхідності запровадження освіти споживачів з питань екологічної безпеки та сталого розвитку країни, яке сприятиме підвищенню споживчого попиту на еко-товари та розуміння необхідності майбутніх підприємців впровадження маркетингових зелених стратегій.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

France France
1
Ukraine Ukraine
126
Unknown Country Unknown Country
9

Downloads

Ukraine Ukraine
125

Files

File Size Format Downloads
Oteh_Ogbonnaya_Ukeh_mmi_4_2019.pdf 279,84 kB Adobe PDF 125

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.