Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/7784
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування поняття «маркетингове тестування» в контексті створення нової продукції
Other Titles Forming of concept «marketing testing» in the context creation of new products
Authors Nahornyi, Yevhen Ihorovych  
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0756-8398
http://orcid.org/0000-0001-9977-2294
Keywords тестування
маркетингове тестування
пробний маркетинг
інноваційні товари
testing
marketing testing
trial marketing
new products
Type Article
Date of Issue 2009
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/7784
Publisher Видавництво Хмельницького національного університету
License
Citation Нагорний, Є.І. Формування поняття «маркетингове тестування» в контексті створення нової продукції [Текст] / Є.І. Нагорний, О.С. Тєлєтов // Вісник Хмельницького національного університету. - 2009. - №5. - Т. 3 (140). - С. 116-120.
Abstract Авторами проаналізовано і систематизовано основні методичні підходи вітчизняних і зарубіжних вчених до визначення поняття «маркетингове тестування» та «пробний маркетинг», наведено ознаки за якими дані поняття відрізняються. Це дасть змогу оцінити рівень ринкової успішності нової продукції та ефективність її маркетингової програми. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/7784
Авторами проанализированы и систематизированы основные методические подходы отечественных и зарубежных ученых к определению понятия «маркетинговое тестирование» и «пробный маркетинг», приведены признаки по которым данные понятия различаются. Это позволит оценить уровень рыночной успешности новой продукции и эффективность ее маркетинговой программы. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/7784
The basic methodical going of domestic and foreign scientists near determination of concept «marketing testing» and «trial marketing» is analyses authors and systematized, signs are resulted which these concepts differ after. It will enable to estimate the level of market progress of new products and efficiency of it marketing program. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/7784
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Argentina Argentina
1
Canada Canada
1
China China
12
Czechia Czechia
1
France France
2
Germany Germany
502
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
307427
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Russia Russia
20
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
8022292
United Kingdom United Kingdom
4018990
United States United States
123225863
Unknown Country Unknown Country
8022291

Downloads

China China
7
France France
57956
Germany Germany
503
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Russia Russia
13
Ukraine Ukraine
102854315
United Kingdom United Kingdom
996575
United States United States
143597412
Unknown Country Unknown Country
280

Files

File Size Format Downloads
nagorniyhmel2009.PDF 352.74 kB Adobe PDF 247507063

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.