Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Екологічний маркетинг
Other Titles Environmental marketing
Экологический маркетинг
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Prokopenko, Olha Volodymyrivna
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
Keywords екологічний маркетинг
екологічні потреби
екологічні товари
Взаємодія інтересів суб’єктів ринку
Споживачі екологічних товарів
экологический маркетинг
экологические потребности
экологические товары
взаимодействие интересов субъектов рынка
потребители экологических товаров
Environmental marketing
Environmental needs
Environmental goods
The interaction of sub’êktìv market
Consumers of environmental goods
Type Article
Date of Issue 2003
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550
Publisher Преса України
License
Citation Ильяшенко С., Прокопенко О. Экологический маркетинг // Экономика Украины, 2003. - № 12. – С. 56-61.
Abstract У статті викладено концептуальні основи екологічного маркетингу, висвітлено поняття екологічних потреб і еволюцію екологічних потреб у часі, розкрито поняття екологічних товарів, запропонована їх класифікація за ступенем екодеструктивно впливу на довкілля. Запропоновано підходи до оптимізації вибору напрямків розвитку підприємств на основі екологічних товарів, досліджено особливості просування екологічних товарів на ринок При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550
В статье изложены концептуальные основы экологического маркетинга,раскрыто понятие экологических потребностей и эволюция экологических потребностей во времени. Раскрыто понятие экологических товаров, предложена из классификация по степени экодеструктивного влияния на окружающую среду. Предложены подходы к оптимизации выбора направлений развития предприятия на основе экологических товаров, исследованы особенности продвижения экологических товаров на рынок При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550
The article outlined the conceptual framework for environmental marketing, addressed the concept of environmental needs and the evolution of environmental needs in time, revealed the concept of environmental goods, offered them the classification of the degree of ekodestruktivno impact on the environment. Proposed theoretical-methodological approaches to optimization choice of directions of the development of enterprises based on environmental goods, especially the promotion of environmental goods are on the market When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

A1 A1
2
Bulgaria Bulgaria
1
China China
8
Czechia Czechia
124266
EU EU
15
France France
21397539
Germany Germany
204461
Iceland Iceland
21
Ireland Ireland
126948
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
97800
Norway Norway
8
Poland Poland
-1208995470
Russia Russia
1041102846
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
2
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
1299089230
United Kingdom United Kingdom
1286838520
United States United States
1876976340
Unknown Country Unknown Country
128238
Venezuela Venezuela
1

Downloads

A1 A1
1
Bulgaria Bulgaria
214452
China China
22123493
Czechia Czechia
42723
Denmark Denmark
57671
EU EU
3
Estonia Estonia
1
Finland Finland
60818
France France
196898
Germany Germany
-1133650730
Hungary Hungary
120580
Ireland Ireland
67271
Italy Italy
22123491
Japan Japan
224084
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
82719248
Norway Norway
1
Poland Poland
1876976340
Romania Romania
1
Russia Russia
84569
Singapore Singapore
21397544
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
1018068777
Ukraine Ukraine
22123494
United Kingdom United Kingdom
108590
United States United States
-1208995472
Unknown Country Unknown Country
1349465370

Files

File Size Format Downloads
2003_19.pdf 310,98 kB Adobe PDF 2073529223

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.