Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8949
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Мовні засоби створення мотивації сприйняття інформаційно-рекламного типу тексту
Authors Соколова, І.В.
ORCID
Keywords мотиваційний аспект сприйняття
інформаційно-рекламний текст
система цінностей реципієнта
мотивационный аспект восприятия
информационно-рекламный текст
система ценностей реципиента
motivational aspects of comprehension
informative and advertising type of text
system of recipients values
Type Article
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8949
Publisher Видавництво СумДУ
License
Citation Соколова, І.В. Мовні засоби створення мотивації сприйняття інформаційно-рекламного типу тексту [Текст] / І.В. Соколова // Філологічні трактати. - 2010. - Т.2, №1. - С. 76-81.
Abstract В статті представлені результати аналізу зв’язку між мотиваційними аспектами сприйняття інформаційно-рекламного тексту та його лінгвістичними параметрами. Комплексне вживання певних мовних засобів спрямовано на спонукання реципієнта до дії, спираючись на систему його цінностей, моделюючи його мотиваційну базу, створюючи нову систему цінностей реципієнта. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8949
В статье представлены результаты анализа связи между мотивационными аспектами восприятия информационно-рекламного текста и его лингвистическими параметрами. Комплексное использование определенных языковых средств направлено на поощрение реципиента к действию, опираясь на систему его ценностей, моделируя его мотивационную базу, создавая новую систему ценностей реципиента. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8949
The article represents results of analysis of the link between motivational aspects of comprehension of informative and advertising type of text and its linguistic parameters. Complex usage of certain language means, determined the system of recipients’ values, is aimed at encouraging recipients to act, modelling their motivational basis and creating a new system of recipients’ values. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8949
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

China China
1
EU EU
1
France France
2
Germany Germany
821141
Greece Greece
1
Iceland Iceland
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
138278
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
25
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
8824316
United Kingdom United Kingdom
2357068
United States United States
25102960
Unknown Country Unknown Country
66
Venezuela Venezuela
1

Downloads

China China
2357066
Czechia Czechia
3
France France
41337
Germany Germany
41333
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
10
Ukraine Ukraine
37243868
United Kingdom United Kingdom
37243868
United States United States
37243868
Unknown Country Unknown Country
431

Files

File Size Format Downloads
13.pdf 66,65 kB Adobe PDF 114171786

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.