Базиль, Сергій МихайловичBazyl, Serhii Mykhailovych2024-05-132024-05-132024Базиль С. М. Застосування симуляторів Arduino в освітньому процесі // Освіта, наука та виробництво: розвиток та перспективи : матеріали IX Всеукраїнської науково-методичної конференції, м. Шостка, 25 квітня 2024 р. / редкол. : Р. В. Закусило, С. В. Тимофіїв, Н. Ю. Бондар та ін. Суми : Сумський державний університет, 2024. С. 126-129.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95257Сучасне інформаційне суспільство з кожним роком усе більше покладається на інновації, робототехніку та штучний інтелект. Сьогодні людина робить ставку на роботизацію та автоматизацію всіх сфер діяльності суспільства. Саме тому, актуальною й однією з основних проблем досягнення високого рівня життя в цифровому середовищі є підготовка сучасного конкурентоспроможного фахівця закладами освіти всіх рівнів, зокрема фахової передвищої освіти. Підготовка висококваліфікованого фахівця є ключовим напрямком діяльності освітньої сфери держави. Зміст освіти все більше збагачується новими педагогічними технологіями, методиками, інструментами, засобами, що відповідають сучасності. Однією з таких педагогічних технологій є комп’ютерна технологія навчання, що дає змогу підвищувати рівень цифрової компетентності майбутніх фахівців. Зважаючи на це, підвищення рівня фахових компетентностей майбутніх фахівців є однією з генеральних проблем закладів. На думку багатьох науковців, цифрова компетентність є однією з ключових компетентностей фахівця в сучасному інформаційному середовищі. Відповідно до Опису рамки цифрової компетентності для громадян України (DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens) цифрова компетентність є ключовою компетентністю в умовах четвертої промислової революції. Цей термін містить впевнене, критичне та відповідальне використання і взаємодію з цифровими технологіями для навчання, працевлаштування, роботи, дозвілля та участі в суспільному житті. Цифрова компетентність охоплює такі поняття: інформаційна грамотність; медіаграмотність; комунікація та співпраця; створення цифрового контенту (включаючи програмування); безпека (включаючи захист персональних даних та кібербезпеку); розв’язання різнопланових завдань; навчання впродовж життя [0]. Відповідно до цього, під час підготовки майбутніх фахівців у закладах освіти, інструментом для підвищення рівня його цифрової компетентності виступають симулятори Arduino.ukinc10роботизаціяавтоматизаціяцифрова компетентністьсимулятори Arduinorobotizationautomationdigital competenceArduino simulatorsЗастосування симуляторів Arduino в освітньому процесіTheses