Швачко, Світлана ОлексіївнаШвачко, Светлана АлексеевнаShvachko, Svitlana OleksiivnaКобяков, Олександр МиколайовичКобяков, Александр НиколаевичKobiakov, Oleksandr MykolaiovychКобякова, Ірина КарпівнаКобякова, Ирина КарповнаKobiakova, Iryna Karpivna2019-10-072019-10-072019Швачко, С.О. Лингво-когнитивные аспекты проблемы ничто (лексикографический эксперимент) [Текст] / С.О. Швачко, А.Н. Кобяков, И.К. Кобякова // Science and Education a New Dimension. Philology. - 2019. - Vol. VII (60), Issue 204. - P. 82-85. - https://doi.org/10.31174/SEND-Ph2019-204VII60-20.0000-0002-2119-18840000-0002-9505-2502http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74575У роботі аналізуються природа димензіонального вимірювання (об’єкт дослідження) на матеріалі метазнаків лакунарності англійської та української мов(предмет дослідження). Комплексне дослідження детерміноване природою об’єкту, гносеологічно-синкретичним аналізом. Топікальність теми є інноваційною та ургентною з огляду на методологічне осмислення об’єкта та творчі інтенції. В роботі звертається увага на дієвості компаративного аналізу, порушується питання дуальності проблеми Ніщо (лінгвістичний та філософський аспекти). Розглядається перспектива творчого пошуку.Актуальность темы обусловлена топикальнотью, живым интересом ученых к проблеме ничто, интенциями авторов. Объектом статьи является концептуальная категоризация синкреты ничто, предметом – типологические сходства и различия полярных групп. Методологическое обеспечение состоит в использовании онтогнесеологических принципов, законов антропоцентризма, сопоставления и динамизма. Рабочая гипотеза: ничто1 имеет отрицательные реальные референты, ничто2 лишена их. Обозначенные группы имеют общие лексические структуры, их глубинные структуры находятся в полярной позиции; метазнаки выступают абсолютными омонимами.Research theme is urgent and topical due to its eternal vitality and importanceю Subject of the article is problem of nothingness, its deviations in different languages and discourses. The material of the paper is being attracted from the English and Russian dictionaries. The textual approach is illustrated by the discursive analysis. Actuality of the paper is objectivized by its topicality, by the stable interest of researchers and their great expectance. The working hypothesis: nothing1 has referents to negate, nothing2 is referntless. Both groups are correlated in their outer aspects; their deep aspects are diverse. Their metasigns are absolute homonyms.rucneніщоничтоnothingnessлінгвокогнитивні аспектилингвокогнитивные аспектыlingo-cognitive aspectsЛингво-когнитивные аспекты проблемы ничто (лексикографический эксперимент)Lingo-cognitive Aspects of Nothing Problem (Lexicographical еxperiment)Article