Ілляшенко, Сергій МиколайовичИльяшенко, Сергей НиколаевичIlliashenko, Serhii MykolaiovychСигида, Любов ОлексіївнаСигида, Любовь АлексеевнаSyhyda, Liubov Oleksiivna2017-03-172017-03-172016Illiashenko, S. The specificity of the marketing distribution policy; diagnostic procedures in the enterprise [Electronic resource] / S. Illiashenko, L. Syhyda // MIND Journal. - 2016. - №2. - Access mode: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/03-17/the_specificity_of_the_marketing_distribution_policy_diagnostic_procedures_in_the_enterprise.pdf.0000-0001-5484-97880000-0002-0319-8070http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51254У статті визначено етапи діагностики маркетингової політики розподілу. На першому етапі пропонується проаналізувати фактори внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства. На другому етапі пропонується аналізувати внутрішню систему маркетингової політики розподілу на підприємстві. На третьому етапі передбачається визначення внутрішніх і зовнішніх ризиків.В статье определены этапы диагностики маркетинговой политики распределения. На первом этапе предлагается проанализировать факторы внутренней и внешней среды предприятия. На втором этапе предлагается анализировать внутреннюю систему маркетинговой политики распределения на предприятии. И третий этап предусматривает определение внутренних и внешних рисков.In the article stages of marketing distribution policy diagnostics are defined. At the first stage, it is proposed to analyze factors of enterprise internal and external environment. At the second stage of marketing distribution policy diagnostics, researchers propose to analyze the internal system of marketing distribution policy at the enterprise. And the third stage of marketing distribution policy diagnostics, it is recommended to identify internal and external sales risks.encneрозподілраспределениеdistributionмаркетингова політика розподілумаркетинговая политика распределенияmarketing distribution policyмаркетинговий каналмаркетинговый каналmarketing channelsстратегии розподілустратегии распределенияdistribution strategiesдіагностикадиагностикаdiagnosticsризики розподілуриски распределенияsales risksThe specificity of the marketing distribution policy; diagnostic procedures in the enterpriseArticle