Лєонов, Сергій ВячеславовичLieonov, Serhii ViacheslavovychПетрушенко, Юрій МиколайовичPetrushenko, Yurii MykolaiovychВоронцова, Анна СергіївнаVorontsova, Anna SerhiivnaКриклій, Олена АнатоліївнаKryklii, Olena AnatoliivnaДуванова, Оксана СергіївнаDuvanova, Oksana SerhiivnaВасильєва, Тетяна АнатоліївнаVasylieva, Tetiana AnatoliivnaАртюхов, Артем ЄвгеновичArtiukhov, Artem YevhenovychБарвінок, Вероніка ЮріївнаBarvinok, Veronika YuriivnaМалишенко, Ю.П.2024-05-212024-05-212022Реформування системи освіти впродовж життя в Україні для запобігання трудовій міграції: коопетиційна модель інституційного партнерства. Т.2. : звіт про НДР (остаточний) / кер. С. В. Лєонов. Суми : Сумський державний університет, 2022. 164 с. № 0120U0102001.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95324Об’єктом дослідження виступають організаційно-економічні відносини, які виникають в процесі реформування системи освіти впродовж життя в Україні з метою запобігання трудовій еміграції. Мета роботи – розробка коопетиційної моделі інституційного партнерства, спрямованої на формування в Україні дієвої системи освіти впродовж життя для запобігання трудовій еміграції. У процесі дослідження застосовувалися методи бібліометричного й трендового аналізів (з використанням інструментаріїв VOSviewer v.1.6.10), методи економіко-математичного моделювання (SVN моделювання, коллабораційне мапування, кореляційний аналіз, кластерного аналізу, імітаційне моделювання). При виконанні третього етапу НДР "Створення дорожньої карти реформування системи освіти впродовж життя в Україні на основі коопетиційної моделі інституціонального партнерства", були отримані наступні нові наукові та прикладні результати: 1) побудовано стратегічну мапу стейкхолдерів, що дозволить сформувати можливі сценарії їх взаємодії у сфері вищої освіти на основі системи збалансованих показників (BSC) та коллабораційного мапування; 2) розроблено якісну модель побудови та оцінки освітніх кластерів на основі SVN аналізу, що дозволяє здійснити комплексну оцінку стейкхолдерів для типового ЗВО; 3) запропоновано систему критеріїв стимулювання масштабування коопетиційної моделі основних інституцій в сфері освіти для реплікації на державному рівні; 4) сформовано дорожню карту впровадження освітньої реформи на базі коопетиційної моделі інституційного партнерства, що на відміну від наявних ґрунтуються на теорії коопетиції, передбачають створення коопетиційної моделі інституційного партнерства, в якому внаслідок розвитку ринково-когерентних (залучені суб’єкти блоку "інфраструктура та технології") та суспільно-когерентних взаємодій (залучені провайдери освітніх послуг та науково-академічне середовище) забезпечується гармонізація щодо досягнення цілей реформування ринку освітніх послуг за визначеними в стратегії реформування таргетами.ukcneзнанняknowledgeінтелектуальний капіталintellectual capitalмапа стейкхолдерівstakeholdersміграціяmigrationнаціональна економікаnational economyосвітаeducationосвіта дорослихadult educationтрудові ресурсиworkforceРеформування системи освіти впродовж життя в Україні для запобігання трудовій міграції: коопетиційна модель інституційного партнерства. Т.2.Technical Report