Глазун, С.О.2024-06-192024-06-192024Глазун С. О. Особливості тривожності осіб юнацького віку з різними рівнями самооцінки : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 - психологія / наук. кер. П. І. Сахно. Суми : Сумський державний університет, 2024. 71 с.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95708Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена вивченню особливостей тривожності осіб юнацького віку з різними рівнями самооцінки та корекції феномену тривожності. Було теоретично проаналізовано поняття тривожності як психічної властивості та стану організму в юнацькому віці , особливості формування самооцінки осіб юнацького віку. Підібрано методи для дослідження особливостей тривожності осіб юнацького вік з різними рівнями самооцінки. Обґрунтовано та проведено емпіричне дослідження, яке показало, що рівень тривожності осіб юнацького віку має зворотній зв’язок з рівнем самооцінки. Проаналізовано підходи та методи психологічної корекції тривожності осіб юнацького віку. Визначено найбільш ефективні психологічні методи для корекції тривожності. Аргументовано використання психологічного когнітивно-поведінкового напряму та методів арт-терапії для корекції тривожності. Розроблено програму корекції за допомогою когнітивно-поведінкової терапії та арт-терапії. Проведено часткову апробацію цієї програми корекції, описано етапи її проведення та охарактеризовано особливості реалізації програми у дистанційному форматі.The bachelor's thesis is dedicated to studying the peculiarities of anxiety in adolescents with different levels of self-esteem, and correcting the phenomenon of anxiety. The concept of anxiety as a mental property and state of the organism in adolescents, the characteristics of self-esteem formation in adolescents, and components of anxiety in adolescents were theoretically analyzed. Methodologies for studying the peculiarities of anxiety in adolescents with different levels of self-esteem were selected. An empiricial study was conducted that showed that the level of anxiety in adolescents has an inverse relationship to their levels of self-esteem. Approaches and methods of psychological correction of anxiety in adolescents were analyzed. The most effective psychological methods for correcting anxiety were determined. The use of cognitive-behavioral therapy and art-therapy for anxiety correction was justified. A program for correction using cognitive-behavioral therapy and art-therapy was developed. A partial testing of this correction program was carried out, and the stages of its implementation were described, as well as the peculiarities of the program's implementation in a distance format.ukcneтривожністьсамооцінкаюнацький віккогнітивно-поведінкова терапіяарт-терапіяпрограма корекціїanxietyadolescenceself-esteemcognitive-behavioral therapyart-therapycorrection programОсобливості тривожності осіб юнацького віку з різними рівнями самооцінкиBachelous paper