Burnakova, V.Yu.2022-12-262022-12-262022Burnakova V. Yu. The role of sustainability reporting as a tool for improving the brand reputation of international companies : master's qualification work : specialty 292 - international economic relations / head M. D. Domashenko. Sumy : Sumy State University, 2022. 58 p.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90363The work examines the issue of sustainability reporting, considers international reporting standards. The impact of sustainability reporting on the reputation of international companies has been analyzed. The main goal of this work is to develop recommendations for improving the reputation of companies operating in the tobacco industry through the implementation of sustainability reporting.У роботі досліджено питання звітності про сталий розвиток та розглянуто міжнародні стандарти звітності. Проаналізовано вплив звітності про сталий розвиток на репутацію міжнародних компаній. Основною метою даної роботи є розробка рекомендацій щодо покращення репутації компаній, що працюють у тютюновій галузі, шляхом впровадження звітності про сталий розвиток.encnesustainability reportingnon-financial reportingbrand reputationsustainability standardsglobal reporting initiativestobacco industrycorporate social responsibilitysustainable developmentзвітність про сталий розвитокнефінансова звітністьрепутація брендустандарти сталого розвиткуглобальні ініціативи щодо звітностітютюнова промисловістькорпоративна соціальна відповідальністьсталий розвитокThe role of sustainability reporting as a tool for improving the brand reputation of international companiesРоль звітності зі сталого розвитку, як інструмент вдосконалення репутації бренду міжнародних компанійMasters thesis