Дахер, Катерина АнатоліївнаДахер, Екатерина АнатольевнаDakher, Kateryna AnatoliivnaКоломієць, Світлана ВолодимирівнаКоломиец, Светлана ВладимировнаKolomiiets, Svitlana Volodymyrivna2014-11-282017-03-132014-11-282017-03-132014Dakher K. Some approaches and models into teaching mathematical disciplines for economists in higher education institutions / K. Dakher, S. Kolomiets // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, II(10), Issue: 20. – 2014. – P. 11-14.0000-0002-7832-8415http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50973The main problems of higher education in conditions of a modern information society are considered.In order to increase the competitiveness of the economical profile graduates implementation of synergistic approach and bilingual model of teaching mathematical disciplines for future economists are proposed. Described main principles and possibilities of their realization.Розглянуті основні проблеми вищої освіти в умовах сучасного інформаційного суспільства. Для підвищення конкурентоспроможності випускників економічного профілю пропонується впровадити синергетичний підхід та білінгвістичну модель навчання математичним дисциплінам. Наведені основні принципи та можливості їх впровадження.encnebilingual modelбілінгвістична модельsynergetic approachсинергетичний підхідcompetenceкомпетенціяSome approaches and models into teaching mathematical disciplines for economists in higher education institutionsДеякі підходи та моделі до навчання математичним дисциплінам для економістів у вищіх навчальних закладахArticle